مشهدالرضا(ع) میزبان شهیدان گمنام دفاع مقدس شد

به گزارش شهرآرانیوز، در مراسم استقبال از پیکر مطهر این شهدا که با استقبال جمعی از مقامات لشگری و کشوری همراه بود، شرکت کنندگان در مراسم ضمن تشییع پیکر این شهدای والامقام، بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید عهد و پیمان کردند.

حجت الاسلام مهدی حسن زاده نامقی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی در حاشیه این مراسم به خبرنگار شهرآرا نیوز گفت: خدا را شاکر و سپاسگزاریم که در ایام فاطمیه، میزبان پیکر مطهر ۱۲ شهید گرانقدر دفاع مقدس هستیم.

وی افزود: پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی در فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، پیکر مطهر شهدا به شهرستان‌های مختلف منتقل خواهد شد و مراسم عزاداری ایام فاطمیه در استان با حضور پیکر مطهر شهدا همراه خواهد بود.

حجت الاسلام حسن زاده خاطر نشان کرد: مراسم وداع با پیکر مطهر شهدا، شب شهادت حضرت زهرا (س) در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود و صبح شهادت حضرت زهرا در روز ۶ دیماه، پیکر مطهر شهدا با حضور آحاد مردم ولایتدار مشهد از میدان شهدا به سمت حرم مطهر رضوی تشییع می‌شود.

{$sepehr_media_634542_400_300}

ساحت جامعه با نسیم رحمت شهیدان از آلودگی‌ها پاک می‌شود

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده، مدیرکل حفظ آثار و نش ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در حاشیه این مراسم گفت: پیکر مطهر شهدا از امروز تا ۶ دیماه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در سطح استان مورد تکریم و تجلیل و تجدید بیعت مردم عزیز قرار می‌گیرد.

وی افزود: تدفین پیکر مطهر شهدای عزیز تا سالروز شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۸ نقطه از شهر مشهد و ۳ شهرستان نیشابور، تربت حیدریه و ششتمد صورت می‌گیرد.

سردار یوسفعلی زاده تاکید کرد: از همه مردم دعوت می‌کنیم که در مراسم تجلیل از شهیدان حضور پیدا کنند و با نسیم رحمت شهیدان، غبار دل را شستشو دهند. بعضی از زنگار‌ها و آلودگی‌هایی را که هر شخص در زندگی روزمره با آن مواجه می‌شود، با عطر وجود شهیدان شستشو داده می‌شود و ساحت جامعه از آلودگی‌ها پاک می‌شود.

گفتنی است این شهدای گمنام مربوط به عملیات‌های رمضان، محرم، خیبر، بدر، کربلای ۵ و کربلای ۶ هستند که طی سال‌های ۱۳۶۱ تا ۱۳۶۵ در شرق بصره، شرهانی، جزیره مجنون، شرق دجله، شلمچه و سومار به شهادت رسیده‌اند و سن تقریبی آن‌ها در زمان شهادت بین ۱۶ تا ۲۸ سال بوده است.