تداوم آلودگی هوا شهر مشهد | اواخر هفته‌ای بارانی در خراسان رضوی (٢٨ آذرماه ١۴٠١)

سخایی | شهرآرانیوز، مرتضی اثمری در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته فریمان با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین و بردسکن با بیشینه دمای ١۶ درجه گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان تایباد با سرعت ۴٠ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه در روز گذشته دمای هوای مشهد بین ٢ و ١٢ درجه گزارش شده است، گفت: امروز دمای هوای این کلان‌شهر در گرم‌ترین ساعات به ١٢ در سردترین ساعات به صفر درجه خواهد رسید. 

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: با بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی، تا روز سه‌شنبه جوی نسبتا پایدار در استان برقرار است و این امر سبب می‌شود بر غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه در شهر مشهد افزوده شود و همچنان هوای این کلان‌شهر در شرایط ناسالم است.

اثمری بیان کرد: از روز چهارشنبه با افزایش ابرناکی و کاهش دمای هوا در استان مواجه خواهیم شد، به‌ویژه در نیمه شرقی، مراکز استان و دامنه‌های هزارمسجد بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود و در مناطق مستعد، مه‌گرفتگی و کاهش میدان دید رخ خواهد داد. همچنین برای اواخر هفته در جنوب شرق استان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و هوای سرد به‌ویژه نیمه شمالی استان را فرامی‌گیرد. 

با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد، شاخص کیفیت هوای شهر مشهد در ٢۴ ساعت گذشته با شاخص کلی ١٠١ بود و هم‌اکنون شاخص کیفیت هوا ١٠٧ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. بیشترین بار آلودگی از ایستگاه مفتح با شاخص ١٣٨ گزارش شده است.