وزیر خارجه نیکاراگوئه: افول آمریکا نزدیک است| دنیا در آستانه چندجانبه‌گرایی دولت‌های مستقل است

به گزارش شهرآرانیوز، دنیس مونکادا در سومین مجمع گفت‌وگوی تهران (TDF ۲۰۲۲) که در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: از دولت جمهوری اسلامی ایران و برادرم آقای امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه برای سازماندهی سومین نشست تهران تشکر می‌کنم و سلام رییس جمهور نیکاراگوئه را ابلاغ می‌کنم.

وزیر خارجه نیکاراگوئه افزود: دنیا در تغییر هدف جدید به سر می‌برد و در آستانه چندجانبه‌گرایی و دولت‌های مستقل است.

وی با بیان اینکه شعار سیاست ایران شامل سیاست و همسایگی است و بر حقوق بین‌الملل و توسعه روابط بر پایه اعتماد تاکید دارد، اظهار داشت: ما پرچم‌های عادلانه را برای خیر بشریت افراشته می‌کنیم.

مونکادا با اشاره به جنگ اوکراین ادامه داد: دولت آمریکا با نقض حقوق بین الملل از کشور‌های اتحادیه اروپا و اوکراین به ابزاری برای هجمه علیه روسیه و مرز روسیه استفاده کرده و صلح و امنیت بین‌المللی را در معرض خطر قرار داده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی نیکاراگوئه روابط کشورش با ایران را دوستانه، بردارانه و ضد امپریالیستی توصیف کرد و با تاکید بر حمایت نیکاراگوئه از دولت و ملت ایران گفت: اعتقاد ما به دوستی چندجانبه گرایانه و برای صلح و امنیت و پیشرفت است.

وی با بیان اینکه افول ایالات متحده نزدیک شده و شرایط برای قطع تحمیل‌های امپریالیستی فراهم است، افزود: نشست تهران می‌تواند فرصتی را فراهم کند که راه برای همکاری ملت‌های دنیا باز شود.