وزیر میراث‌فرهنگی: پرداخت مالیات و پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات صنایع‌دستی منتفی شد+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، عزت‌الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت شب یلدا را به همه ایرانیان و فارسی زبانان همه دنیا تبریک گفت و اظهار داشت: یلدا متعلق به همه مردم دنیاست و رییس جمهور امروز صحبت‌های خوبی درباره یلدا در هیات دولت کرد و با ثبت جهانی یلدا در یونسکو دنیا جایگاه یلدا را تحسین کرد. شب یلدا مبانی ایدیولوژیکی و فکری و اسلامی دارد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی درباره بودجه سال آینده گفت: لایحه احکام ثابت بودجه برای که اولین بار در دولت انجام می‌گیرد، اقدام مفیدی بود که در عین دولت صورت گرفت.

{$sepehr_media_638056_400_300}

ضرغامی با اعلام دو خبر خوش به خبرنگاران اظهار داشت: پرداخت هرگونه مالیات، عوارض و پیمان‌سپاری ارزی برای صادرات صنایع‌دستی منتفی شد. همچنین چهار اثر مهم در یونسکو به ثبت رسید و آثار ثبت شده ما از ۱۷ اثر به ۲۱ اثر افزایش یافت و این ترتیب مقام ایران در زمینه  ثبت آثار یونسکو از مقام هفتم به مقام ششم ارتقا پیدا کردیم.

ضرغامی خاطر‌نشان کرد: این موفقیت در سالی صورت گرفت که ما سهمیه ثبت آثار ناملموس نداشتیم، اما با درایتی که صورت گرفت و مدیریت انجام شده با استفاده از ظرفیت برخی کشور‌ها این موفقیت به‌دست آمد که می‌توان به پرونده یلدا با همکاری افغانستان، ترکمن‌دوزی با همکاری ترکمنستان و آلت موسیقی بربط (عود) با همکاری سوریه اشاره کرد.