دیدار با سالمندان و کودکان بی‌سرپرست به مناسب شب یلدا
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، یوسف اسماعیل‌زاده در گفتگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه شب یلدا میراث ناملموس ایرانی‌هاست، اظهار کرد: یک دقیقه طولانی‌تر‌‌بودن این شب، بهانه‌ای برای خلق خاطرات ماندگار و خوب در کنار اعضای خانواده و بزرگ‌تر‌های ماست.

وی افزود: مردم در کنار مناسبت‌های ملی مانند عید باستانی نوروز، در شب یلدا با صله رحم و دید و بازدید از بزرگان خانواده و به‌جا‌آوردن آداب‌و‌رسوم گذشتگان، شور و نشاط خود را حول‌ محور خانواده و عشق و احترام به یکدیگر به نمایش می‌گذارند.

معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد مقدس با بیان اینکه اساس و محور شب یلدا، خانواده‌محوری است، گفت: خانواده محور عناصر هویتی ماست و قوام جامعه ما به این نهاد اجتماعی وابسته است؛ بنابراین، باید برای تقویت آن گام برداریم. «یلدا» فرصتی ارزشمند برای این امر محسوب می‌شود.

اسماعیل‌زاده خاطرنشان کرد: به مناسبت شب یلدا، همکاران ما در مناطق ۱۳‌گانه شهرداری مشهد به دیدار سالمندان، کودکان بی‌سرپرست و دیگر گروه‌های اجتماعی از این دست رفتند تا خاطره‌ای نیکو در یاد و ذهن آن‌ها ثبت کنند.

وی با اشاره به اکران ۳۶۹ مترمربع در ۳۰ سازه استرابوردی با مضامین «یلدای فاطمی»، گفت: علاوه بر این، در مناطق و فرهنگ‌سرا‌های ‌شهر، برنامه‌‎های مختلفی تدارک دیده شده است که شهروندان می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند.