بازار سرمایه سبزپوش می‌ماند؟ | پیش بینی روند شاخص کل بورس

به گزارش شهرآرانیوز، یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه حمایت‌های دولت و سازمان بورس از بازار سهام مثبت بوده و برای بازگشت اعتماد به بورس نیازمند تداوم حمایت‌ها هستیم، گفت: روند آینده بورس مثبت پیش‌بینی می‌شود و شاخص بورس می‌توان به راحتی به کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دست یابد.

مجید محمد علیزاده آرانی به بهبود روند این روزهای معاملات بورس اشاره کرد و افزود: شرایط بازار سهام در چند وقت گذشته بهبود یافته و از مدار رکود و ریزشی خارج شده است.

وی به تاثیر حمایت‌های دولت از بازار سهام تاکید کرد و گفت: اخیراً حمایت‌های دولت و سازمان بورس از این بازار مثبت بوده که این امر منجر به تغییر مسیر شاخص بورس و قرار گرفتن آن بر مدار صعود شد.

علیزاده آرانی به رشد قابل توجه صنایع و شرکت‌های بزرگ و شاخص ساز در چند روز گذشته اشاره کرد و ادامه داد: ارزیابی شاخص هم‌وزن در بازار نشان دهنده رشد این شاخص مانند شاخص کل است، بنابراین آغاز رشد در شرکت‌های بزرگ می‌تواند باعث همسویی شرکت‌های کوچک شود و آنها را بر مدار صعود قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه اعتماد را به عنوان نیاز فعلی بازار عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاران باید اطمینانی را نسبت به روند افزایشی و رشد بازار داشته باشند. شاخص بورس اکنون در مسیر رشد خود با مقاومتی همراه است که می‌تواند به‌راحتی از این مقاومت عبور کند و اهداف جدیدی را برای خود در نظر بگیرد.

وی معتقد است که کانال یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد شاخص بورس دور از دسترس نیست و انتظار می‌رود شاخص بورس به این کانال دست یابد.

عقب‌ماندگی بازار سهام از دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری

علیزاده آرانی به عقب‌ماندگی بازار سهام نسبت به دیگر بازارهای سرمایه‌گذاری اشاره و بیان کرد: اگر رشد سایر بازارها را با بازار سرمایه مورد مقایسه قرار دهیم، می‌توان گفت که بازار سهام از دیگر بازارها عقب است و از جای رشد بسیار خوبی برخوردار است.

این کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد که بازار ارز طلا و سکه در چند وقت گذشته رشد زیادی را تجربه کردند که این موضوع می‌تواند محرکی برای رشد بازار سرمایه باشد.

وی در خصوص سرمایه گذاری در بازار سهام، اظهار داشت: اگر سهامداران برای سرمایه‌گذاران دیدگاه بلندمدت دارند، می‌توانند از طریق مقایسه ارزندگی سهام شرکت‌های بورسی و ارزیابی شرکت‌هایی از سوددهی خوبی برخوردارند در این بازار سرمایه‌گذاری و اقدام به خرید سهام کنند.

علیزاده آرانی گفت: اکنون سهام، ارزان‌ترین دارایی برای سرمایه‌گذاری است، بنابراین افرادی که دارای نگاه بلندمدت برای سرمایه‌گذاری هستند می‌توانند اقدام به ورود سرمایه‌های خود در این بازار کنند.

 

منبع: ایرنا