خرید و فروش خودرو با قیمت‌های کارشناسی نشده
سعید کریم پور

سعید کریم‌پور | شهرآرانیوز؛ حسین حسینی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز در خصوص وضعیت کنونی بازار خودرو خصوصا پس از ورود محموله‌های وارداتی خودرو به ایران اظهار کرد: باید توجه داشت شرایط بازار خودرو قابل پیش‌بینی نیست به دلیل اینکه نوسانات ارز و دلار نیز بر وضعیت این بازار خیلی تاثیرگذار است.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر شرایط واردات خودرو نیز خیلی مشخص نیست اما امید است در گذر زمان شرایط بهتر شود. به نظر ما واردات خودرو سیاستی منطقی است که به نفع مصرف‌کننده تمام می‌شود چون این سیاست موجب می‌شود مردم بدون واسطه و به صورت مستقیم خرید خود را انجام دهند و از این رو دست دلالان نیز از بازار قطع خواهد شد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر قیمت‌ها بدون هیچ کارشناسی مطرح می‌شود، عنوان کرد: هم‌اکنون وضعیت به گونه‌ای است که هر کسی بدون کارشناسی در بازار قیمت‌گذاری می‌کند و یکی از دلایل آن هم فضای مجازی و اینترنت است. در واقع در برخی نرم‌افزارهای فروش محصولات مختلف قیمت‌ها بدون کارشناسی درج می‌شود.

حسینی اضافه کرد: البته در مذاکراتی که با گردانندگان یکی از این سایت‌ها داشتم، آن‌ها نیز این موضوع را قبول داشتند که درج بدون کارشناسی قیمت‌ها عامل رشد نرخ خودرو است.

وی در خصوص وضعیت کنونی خرید و فروش در بازار خودرو نیز گفت: در حال حاضر کسی فروشنده خودرو نیست ولی متقاضی خرید وجود دارد چرا که بسیاری از مردم خودرو را به عنوان یک کالای سرمایه‌ای در نظر می‌گیرند.