ایران خواستار رفع موانع تحصیل دختران در افغانستان شد + فیلم

به گزارش شهرآرانیوز؛ ناصر کنعانی گفت: با توجه به پایان دوره ماموریت امینیان، سفیر ایران در افغانستان، کاظمی قمی با حفظ سمت خود یعنی نماینده ویژه رئیس‌جمهور، سرپرست سفارت ایران در کابل است و فعلا این ماموریت را عهده‌دار خواهد بود، پیش از این موضوع، سرپرستی ایشان از لحاظ اداری روندش تکمیل نشده بود.

 

{$sepehr_media_641692_600_400}



سخنگوی وزارت خارجه ایران درباره محروم کردن دختران افغانستان از تحصیل گفت: دیدگاه مشوقانه و مصلحانه خود را بیان کردیم و امیدواریم مسؤولان ذیربط در افغانستان موانع مورد اشاره را رفع و زمینه تحصیل فرزندان دختر و خانم افغانستانی در مراکز تحصیلات عالی و دانشگاهی فراهم شود.

پیش از این نیز کنعانی در واکنش به خبر تعلیق ادامه تحصیل دختران در دانشگاه‌های افغانستان، اظهار داشته بود جمهوری اسلامی ایران به عنوان همسایه افغانستان و علاقه‌مند به صلح و ثبات و توسعه در این کشور، از شنیدن خبر وجود موانع برای تحصیلات عالی دانشگاهی دختران و بانوان در افغانستان متأسف شده است.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران امیدوار است مسئولان ذیربط کشور افغانستان سریعا با رفع موانع، زمینه ازسرگیری تحصیلات دانش آموزان و دانشجویان دختر این کشور در تمام مقاطع تحصیلی را فراهم آورند تا آنان بتوانند ضمن بهره مندی از حق تحصیل علم و دانش، نقش مؤثرتری در توسعه و شکوفایی افغانستان داشته باشند.