کسب هفت مقام کشوری در رشته کمان سنتی توسط ورزشکاران خراسان رضوی

محمد ابراهیم امینی در گفتگو با شهرآرانیوز از کسب هفت مقام کشوری در رشته کمان سنتی خبر داد و اظهار کرد: میزبانی دومین مرحله از مسابقات کشوری کمان سنتی را در باغرود نیشابور عهده‌دار بودیم که ۶۳ ورزشکار از ۱۲ استان در این رقابت‌ها شرکت کردند.

وی افزود: این مسابقه در رده‌های نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد. در رده نونهالان بانوان آیدا دولت‌آبادی و پگاه برزویی به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند و در رده سنی نوجوانان هانیه آتش‌افروز مقام اول و پگاه چاه‌ستاره دومین مقام کشور را کسب کردند.

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی ادامه داد: در رده نوجوانان ورزشکاران خراسانی، موسی‌الرضا ترک‌آبادی و حسین صادقی به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کرده و در رده بزرگسالان محمود نجفی موفق به کسب مقام اول کشور شد.
امینی از برگزاری مسابقات آزاد کشوری به میزبانی سرخس خبر داد و گفت: مسابقات کمان‌سنتی استان را برگزار خواهیم کردد و مسابقات ازاد کشوری را در سطح مبتدی و حرفه‌ای در بهمن ماه پیش‌رو خواهیم داشت.

وی از فقدان سایت تخصصی تیروکمان در خراسان رضوی گلایه و بیان کرد: فراهم آوردن شرایط برای احداث سایت تخصصی تیروکمان دشوار نیست، اما در ساز و کار دولت احداث آن ممکن نیست و با کمک‌های مردم و خیرین می‌توانیم برای احداث اقدام کنیم. برای برگزاری مسابقات شهرداری و آموزش‌وپرورش همکاری مطلوب دارند، اما محدودیت‌هایی برای آنان نیز وجود دارد.

رئیس هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی در خصوص تنها ملی‌پوش خراسانی هشدار داد: ویدا حلیمیان تنها ملی‌پوش استان ما است که به علت اقامت خانواده خویش در استرولیا در کشور حضور ندارد و در صورتی که به خانواده خود ملحق شود ملی‌پوش دیگری نداریم.

انتهای پیام