طلا، همچنان بر مدار جهش | دولت عرضه سکه را آغاز کند
سعید کریم پور

سعید کریم‌پور | شهرآرانیوز؛ یوسف تقی‌زادگان در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با اشاره به وضعیت کنونی بازار طلا در مشهد اظهار کرد: امروز نیز بازار یک جهش را تجربه کرد و هر گرم طلا از یک میلیون ۹۰۷ هزار به یک میلیون و ۹۴۴ هزار تومان رسید. به عقیده من با شرایطی که نرخ ارز در کشورمان دارد، قیمت طلا از این هم بالاتر خواهد رفت.

وی ادامه داد: سوال اینجاست که مسئولان چه می‌کنند و چرا تدبیری برای این وضعیت نمی‌اندیشند؟ این شرایط نگران‌کننده است، زیرا با تداوم آن مردم خیلی متضرر می‌شوند و اجناس هم گران‌تر خواهد شد.

تقی‌زادگان با بیان اینکه این روز‌ها خرید و فروش طلا برای مردم در حکم سرمایه‌گذاری است، گفت: خرید و فروش طلا توسط مردم بابت این است که می‌خواهند ارزش پول خویش را حفظ کنند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به موضوع مسدود شدن حساب چند واحد صنفی طلا در مشهد نیز خاطرنشان کرد: تا این لحظه حساب ۲ واحد بازگشایی شده است. در مجموع حساب‌های ۱۷ واحد مسدود شده که به همراه یک واحد در نیشابور، تعدادشان به ۱۸ مورد می‌رسد. این واحد‌ها پروانه کسب نداشته‌اند و نمی‌توان برای آنان از سوی اتحادیه کاری انجام داد.

تقی‌زادگان درباره پیش‌بینی خود از ادامه وضعیت بازار طلا عنوان کرد: امروز دلار به مرز ۴۳ هزار تومان رسید و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، تا ۵۰ هزار تومان نیز پیش خواهد رفت. برای رفع این شرایط لازم است دولت یک کار اساسی انجام دهد و فروش سکه را آغاز کند. همچنین باید طلا از بورس خارج شود چرا که بورس کشور با شکست مواجه می‌شود و دلیلی ندارد که طلا در بورس عرضه شود.