چانگان UNI-T سایپا، اولین خودروی وارداتی رونمایی شد + عکس و فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، بالاخره پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص واردات خودرو، گزینه‌های احتمالی واردات در حال مشخص شدن است و به احتمال زیاد کراس‌اوور چانگان UNI-T به عنوان یکی از اولین خودرو‌های وارداتی خواهد بود که به صورت رسمی وارد کشور می‌شود.

این خودرو چانگان UNI-T است که در بازار امارات حدود ۱۳۰ هزار درهم است که تقریبا ۱.۵ میلیارد تومان می‌شود. باید دید این خودرو هنگام عرضه در بورس کالا چگونه قیمت‌گذاری می‌شود.

شرکت چانگان که پیش از نیز در همکاری با گروه خودروسازی سایپا محصول موفق کراس‌اوور چانگان CS۳۵ را به صورت مونتاژی در ایران عرضه کرده بود. حالا با یک محصول جدید و به روز در همان سگمنت به بازار خودرو‌های وارداتی کشور وارد خواهد شد.

کراس اوور چانگان UNI-T یک شاسی بلند با طراحی زیبا و فناوری‌های مدرن به شمار می‌رود که با هدف بازار و مشتریان قاره سبز یعنی اروپا طراحی و تولید شده و این خود گواه کیفیت این محصول است. حضور این خودرو در چندماه گذشته در ایران بسیار پررنگ بوده و حتی یک برنامه تست درایو نیز برای این خودرو توسط شرکت سایپا برگزار گردیده است.

{$sepehr_media_643382_400_300}
 
{$sepehr_media_643398_400_300}

مشخصات چانگان UNI-T سایپا

چانگان UNI-T از یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه با حجم دقیق ۱۴۹۴ سی سی مجهز به توربوشارژ بهره می‌برد. این پیشرانه مدرن توان تولید حداکثر قدرت ۱۸۰ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه را دارا است. یک جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه‌تر وظیفه انتقال نیرو به دیفرانسیل جلو را برعهده دارد.

کراس اوور چانگان UNI-T به عنوان یکی از پرچمداران شرکت چانگان محسوب می‌شود و بر این اساس از سطح بالایی از امکانات و تجهیزات بهره می‌برد. از تجهیزات این محصول وارداتی سایپا می‌توان به کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز خودکار اضطراری، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سقف پانوراما، شش کیسه هوا، صندلی‌های تنظیم شونده برقی جلو به همراه گرمکن، دوربین عقب، دوربین جانبی و دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود و استارت بدون کلید و چراغ‌های روشنایی در روزو ... اشاره کرد.

چانگان UNI-T سایپا اولین خودروی وارداتی رونمایی شد + عکس و فیلم