دلیل نام‌گذاری ۱۰ دی به‌عنوان روز ملی مشهد برای مردم تبیین شود
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: روز مشهد براساس پیشنهادی در شورای فرهنگ عمومی استان مصوب شده است و سپس باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور مطرح و تصویب شود. از امسال بنا شده است مقدمات آن در مشهد فراهم شود. دبیرخانه آن در شهرداری قرار گرفته و همه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند برای این روز طرح‌هایشان را به دبیرخانه ارائه دهند تا سامان‌دهی شود. بعد از تصویب این روز باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: باید این روز تبیین و تعریف شود و از نظر رسانه‌ای به آن پرداخته شود. رسانه باید بتواند تبیین کند که این روز به‌عنوان روز مشهد تعیین شده و چه اتفاقی در ده‌دی‌ماه افتاده است.

فرماندار مشهد افزود: در زمینه نقش مشهد در انقلاب و در مبحث امام رضا(ع) در حوزه‌های هنری و سمعی و بصری باید اتفاقاتی بیفتد تا بتوانیم در این حوزه هم در قالب فیلم و سریال مشهد را به جامعه بشناسانیم.

داوری تصریح کرد: باید بنا برای جمع‌آوری مستندات و مباحث شناخت شهر مشهد در زمینه زیارتی و سیاحتی باشد و مشهد را معرفی کنیم. مشهد چه ویژگی‌هایی دارد. به‌دلیل اینکه زائر فراملی دارد و از سراسر دنیا به آن سفر می‌کنند، باید این شهر را بشناسند و برای این بخش هم کار شود.

وی گفت: حتی باید به‌دلیل مذهبی‌بودن شهر مشهد صدور فرهنگ زیارت، فرهنگ رضوی و گفتمان دینی و اعتقادی مبتنی بر فرهنگ مشهد را در جهان تبلیغ کنیم و گسترش دهیم.

فرماندار مشهد با اشاره به اینکه اکنون روز ملی مشهد چون کاری نوپاست، باید اول تبیینش کنیم، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های دولتی کاربری‌های متفاوتی دارند و اگر برخی از آن‌ها در حد معرفی فعالیت‌های خود اقدام کنند، کافی است، اما برخی دستگاه‌ها مانند ارشاد و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها رسالت اجتماعی دارند و باید در مباحث مختلف برنامه ارائه دهند.