شهردار مشهد مقدس: در آینده نزدیک شاهد افتتاح مرکز دیپلماسی شهری در مشهد خواهیم بود
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، سید‌عبدالله ارجائی، شهردار مشهد، در مراسم رونمایی از پایگاه اینترنتی ۴ زبانه جهانشهر مشهد با بیان اینکه دی۱۳۵۷ اوج درگیری‌های بین انقلابیون و عوامل رژیم پهلوی بود، افزود: از آبان ماه در مشهد تظاهرات رنگ‌ و بوی تازه‌ای پیدا کرد، در آذر ماه افزایش یافت و اوج آن ۲۳ آذر و‌ حمله به بیمارستان امام رضا(ع) بود. از آغازین روز‌های دی حرکت‌های مردمی افزایش پیدا کرد و اوج آن نهم و‌ دهم دی‌ماه بود که یکشنبه خونین مشهد رقم خورد. 

وی با اشاره به اینکه در شورای فرهنگ عمومی امروز را روز مشهد نام‌گذاری کردند، خاطرنشان کرد: ۹ دی‌ماه یادآور حوادث دیگری هم هست که بعد از انقلاب شکل گرفت و مردم توانستند آن فتنه را خنثی‌سازی کنند. درواقع نهم دی‌ماه روز بصیرت است که ایرانی‌ها نشان دادند پای انقلاب هستند. 

شهردار مشهد مقدس در ادامه یادآور شد: یکی‌ از سیاست‌های دوره ششم‌ مدیریت‌ شهری توسعه دیپلماسی مدیریت شهری است. شهر‌ها به‌دلیل سطح زیاد تماسی که با مردم دارند، می‌توانند ارتباط بین مردم را بهتر ایجاد کنند. خیلی از شهر‌ها در دنیا خواهرخوانده هستند.

ارجائی با تأکید بر اینکه شهر‌هایی که ارتباط مردمش قرن‌هاست وجود دارد‌، توسعه پیدا خواهد کرد، افزود: چهار‌زبانه‌شدن پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری یکی از اقدامات ما در این زمینه است. در آینده نزدیک شاهد افتتاح مرکز دیپلماسی شهری در مشهد خواهیم بود و امیدوارم سال آینده ساخت برج ارتباطات جهانی را آغاز کنیم. ️مطالعات برج ارتباطات جهانی مشهد هم در حال انجام است که در صورت موافقت شورای شهر عملیات اجرایی آن را در سال آینده آغاز می‌کنیم.

وی تصریح کرد: پروژه اضافه‌شدن زبان عربی به تابلو‌های شهر‌ها نیز بررسی شد. در همین حال تشکیل میز‌های دیپلماسی بین مشهد و‌ کشور‌های همسایه کاری است که از هشت ماه پیش آغاز شده و امروز به بلوغ خوبی رسیده است.

به گفته وی، امیدوارم این ارتباطات به ارتباطات دلی و قلبی تبدیل شود. این ارتباط سال‌هاست وجود دارد و باید تقویت شود.

{$sepehr_media_644938_400_300}