رشد ۱۰۰ درصدی بیماری حاد تنفسی در کودکان مشهدی
فاطمه غلامی

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر یاسر سلحشور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیماری تنفسی بین کودکان به‌شدت افزایش یافته است و با علائمی مانند تب، آبریزش بینی، سرفه، نفس‌کشیدن‌های تند یا کند بروز می‌کند.

مدیر داخلی بیمارستان دکتر شیخ گفت: در دو ماه اخیر تعداد مراجعان و کودکان بیمار به بیمارستان دکتر شیخ افزایش داشته است و بیشتر کودکان با علائم تنفسی مراجعه می‌کنند.

وی افزود: خانواده‌ها مراقبت‌ها را جدی بگیرند، چراکه ویروس‌ها همیشه هستند و تمام‌شدنی نیستند و در کمین‌اند تا به سلامت ما آسیب بزنند.

این متخصص کودکان و نوزادان اظهار کرد: روزانه ۱۳۰۰ بیمار به درمانگاه دکتر شیخ مراجعه می‌کنند که از این بین بیش از دوسوم بیماران با مشکل حاد تنفسی درگیر هستند که این آمار نسبت به ۳ ماه گذشته ۱۰۰در درصد افزایش داشته است.

سلحشور بیان کرد: در بیماری‌های ویروسی درمان قطعی وجود ندارد. در مکان‌های عمومی حتما از ماسک استفاده کنید، بهداشت فردی را رعایت کنید و میوه و سبزیجات به‌اندازه کافی مصرف کنید.

از مصرف خودسرانه دارو بپرهیزید

مدیرداخلی بیمارستان دکترشیخ خاطرنشان کرد: به خانواده‌ها توصیه می‌کنم از مصرف خودسرانه آنتی‌بیوتیک پرهیز کنند، زیرا مصرف خودسرانه باعث مقاومت دارویی و رشد میکروب‌های مقاوم می‌شود.

او در پایان بیان کرد: بسیاری از مردم خودسرانه به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند و داروی آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند که در بیماری‌های ویروسی این‌گونه درمان‌ها صرفا باعث افزایش مقاومت دارویی خواهد شد و تأثیری نخواهد داشت و هزینه‌های درمان را سنگین‌تر خواهد کرد.