مرحله اول ریل‌های خط ۳ مترو هفته آینده به مشهد می‌رسد
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، کیانوش کیامرز در گفت‌وگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم این بود که شش رام قطار یک‌سال پیش وارد مشهد و مونتاژ شد. به‌دلیل نقص در سیستم سیگنالینگ از این قطار‌ها در خط ۲ مترو مشهد استفاده نشد و توانستیم با واریز یک‌میلیون یورو به چین، کارشناسان چینی را به مشهد بیاوریم و متخصصان این کشور هم‌اکنون به‌صورت ۲۴ ساعته مشغول سیگنالینگ هستند.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که ما برای این قطار‌ها داریم، این است که ابتدا در خط ۲ استفاده و تست شوند و سپس در خط ۳ مترو که در سال ۱۴۰۳ راه‌اندازی خواهد شد، بهره‌برداری شوند. یکی از مشکلات عدیده کشور نداشتن قطار است و ما در مشهد به‌خوبی در این زمینه سفارش قطار دادیم.

کیامرز ادامه داد: امیدواریم تا ۱۰ روز آینده عملیات سیگنالینگ به پایان برسد و در مراسمی با حضور مدیران و مسئولان شهری و کشور ورود این قطار‌ها را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت قطارشهری شهرداری مشهد تصریح کرد: باتوجه‌به اینکه قطار‌های خط ۲ تکمیل شده است و بدون نیاز این قطار‌های جدید هم می‌توان زمان رسیدن قطار به ایستگاه را کاهش داد، با اضافه‌شدن این شش رام قطار جدید می‌توان زمان سررسید هر قطار را تا ۴ دقیقه کم کرد.

وی اضافه کرد: علت ورود این قطار‌ها به خط دو انجام تست ۶۰هزار کیلومتر است که بعد از انجام این تست برای خط ۳ آماده خواهند شد.

کیامرز درباره آخرین وضعیت خط ۳ مترو مشهد نیز گفت: شش کیلومتر از تونل این خط تکمیل شد و مرحله اول ریل‌های این خط که با ذوب‌آهن اصفهان قرارداد داشته‌ایم، تولید شده است. امیدواریم تا هفته آینده قسمت اول ریل‌ها به مشهد برسد.

وی افزود: در قسمت تأمین تجهیزات به‌دلیل اینکه باید ۸۰۰میلیارد تومان نقد واریز کنیم، عقب هستیم. امیدواریم بتوانیم به برنامه برسیم. همچنین ریل‌های خط ۳ زمانی نصب خواهد شد که کار ایستگاه‌ها و تونل به‌صورت کامل تمام شود، زیرا نصب ریل دو ماه بیشتر زمان نیاز ندارد.

{$sepehr_media_646174_400_300}