بیش از ۶۲۰۰ پاکبان در سطح شهر مشهد مشغول فعالیت هستند
طنین همتی
 
به گزارش شهرآرانیوز، معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، علی نجفی با بیان این خبر اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶۲۰۰ پاکبان در سطح شهر مشهد مشغول فعالیت هستند و نظافت و تنظیف شهری در تمام ایام سال را بر عهده دارند.
 
وی ادامه داد: باتوجه به سختی کار انجام شده توسط این عزیزان، طی سال های اخیر برگزاری دوره های آموزشی با محوریت سلامت کار و بهداشت ایمنی به صورت ویژه ای برگزار شده تا مخاطرات محیطی ناشی از کار برای آنها به حداقل برسد. 
 
نجفی اضافه کرد: به همین منظور در شهریور ماه سال جاری، بالغ بر ۲۴ هزار نفر ساعت دوره آموزشی با موضوعات "ایمنی و بهداشت فردی و شغلی و نحوه استفاده از تجهیزات ایمنی در زمان کار"  برگزار شد و هم اکنون نیز مقدمات برگزاری دوره دوم تخصصی با موضوعات آسیب های اجتماعی و تاثیرات آن بر فرد و خانواده، اقدامات مقابله با حریق، حفاظت شخصی و مقررات و ضوابط مراقبت های پزشکی انجام شده و این دوره از ۱۸ دی ماه آغاز به کار خواهد کرد. 
 
معاون شهردار مشهد ادامه داد: در این دوره که با همکاری معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری مشهد برگزار می شود تا ۱۳ بهمن ماه ادامه خواهد داشت و پاکبانان مشهدی در قالب گروه های ۱۶۰ نفری در مجموع از ۲۴ هزار نفر ساعت دوره آموزشی دیگر نیز بهره مند می شوند. 
 
نجفی افزود: تجربیات سال های اخیر نشان داده آموزش های صحیح و به هنگام به پاکبانان نقش بسیار موثری در کاهش حوادث شغلی و ارتقاء سلامت این عزیزان داشته است.
 
معاون شهردار مشهد در پایان خاطر نشان کرد: در سال گذشته پاکبانان مشهدی در مجموع ۲۴ هزار نفر ساعت آموزش های تخصصی دریافت کردند که این میزان آموزش در سال ۱۴۰۱ رشد دوبرابری داشته است.