شهرداری‌ها برای انتشار اوراق مشارکت به بانک مرکزی و سازمان برنامه‌وبودجه معرفی شدند

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود نصرتی افزود: مستند به بند «د» تبصره ۵ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، شهرداری‌ها و مبالغ تخصیصی برای انتشار اوراق مشارکت از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تعیین و با تایید وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی، معرفی شدند.

وی ادامه داد: از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال منابع پیش‌بینی‌شده در قانون، ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های توسعه حمل و نقل عمومی با تضمین بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط دولت و ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح‌های بازآفرینی بافت فرسوده و مدیریت پسماند با تضمین بازپرداخت ۱۰۰ درصد اصل و سود توسط شهرداری‌ها امکان انتشار و جذب اعتبار را دارا ست.

نصرتی گفت: درخواست‌های بسیار زیادی از شهرداری‌های کشور برای استفاده از اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ با تضمین ۵۰ درصد دولت دریافت شد که با توجه به محدودیت منابع در قانون و عملکرد سال‌های قبل شهرداری‌ها در جذب منابع همچنین نیاز کلانشهر‌ها به توسعه خطوط مترو، سهمیه هر شهرداری اختصاص داده شد.

وی تاکید کرد: شهرداری‌ها باید با تعیین بانک عامل و شرکت تأمین سرمایه و رفع بدهی‌های بانکی، مراحل بعدی اوراق مشارکت را مستمر پیگیری کنند تا شاهد جذب کامل اوراق مشارکت سال ۱۴۰۱ باشیم.