۷۰۰ هزار دانش آموز افغانستانی در مدارس ایران تحصیل می‌کنند

به گزارش شهرآرانیوز؛ صادق رضادوست مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور با بیان اینکه با تلاش جمهوری اسلامی امکان تحصیل برای همه اتباع خارجی فراهم است گفت: تا قبل از تحولات کشور افغانستان ۵۵۲ هزار دانش آموز از این کشور در کنار دانش آموزان ایرانی مشغول به تحصیل بودند و امروز بعد از تحولات این کشور پیش بینی می شود این جمعیت به ۷۰۰ هزار نفر برسد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ادامه داد: همچنین از حدود ۱۵۰ هزار دانشجوی خارجی ۵۷تا ۵۸ هزار دانشجوی اتباع افغانستانی در کشور حضور دارند و آنهایی که سواد نداشتند نیز از امکانات سواد آموزی بهره مند شدند.

وی یادآور شد: افزون براین برای ۱۵۰ هزار نفر از اتباع افغانستانی دفترچه سلامت صادر شده و مانند همه ایرانیان از خدمات درمانی رایگان بهره مند هستند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور اضافه کرد: جمهوری اسلامی با حداقل اعتبارات و کمک‌های بین المللی بدون هیاهو و سر و صداهای بین المللی برای ایجاد زمینه مناسب زندگی برای اتباع افغانستانی تلاش کرده است اما هستند کشورهایی که برای پذیرایی از تنها ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار نفر مهاجر کارهای تبلیغاتی فراوانی انجام می‌دهند.

منبع: YJC