قطارهای حومه‌ای در کلانشهرهای اصفهان و مشهد راه‌اندازی می‌شود
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، در جلسه شورای اقتصاد که وزرای نفت، نیرو، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و شهردار تهران نیز حضور داشتند، برخی درخواست‌ها و پیشنهاد‌های دستگاه‌های اجرایی بررسی و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

انتشار اوراق مالی اسلامی برای تأمین مالی اجرای دو طرح «احداث قطار حومه‌ای کلانشهر اصفهان به شهر جدید بهارستان» و «احداث قطار حومه‌ای کلانشهر مشهد به شهر گلبهار و چناران» نیز از درخواست‌های مطرح‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی در این جلسه بود که پس از بحث و بررسی درباره مشخصات مالی و اقتصادی طرح‌ها، اعضای شورای اقتصاد با آن موافقت کردند.

پروژه قطار مشهد-گلبهار-چناران سرعت می‌گیرد

جواد خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز د‌راین‌باره اظهار کرد: پروژه قطار حومه‌ای مشهد-گلبهار-چناران حدود ۳۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد و عملیات زیرسازی آن نیز به پایان رسیده است. 

وی اظهار کرد: با این تدبیر و مشارکتی که دولت دارد که هرچند باید بیشتر از این هم باشد، این پروژه سرعت و تحرک خوبی خواهد گرفت. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای این پروژه ۳۰۰میلیون یورو اعتبار نیاز است. 

به گفته وی، برنامه‌ریزی شده است برای سال اول پروژه ریل‌گذاری شود و با ریل‌باس فعالیت خود را آغاز کند و پس از جذب اعتبار، ایستگاه‌های این مسیر نیز تکمیل خواهد شد.