آغاز عملیات اصلاح تاج درختان در مشهد | ۲۰۰ هزار اصله درخت هرس می‌شود

به گزارش شهرآرانیوز، سید علی اکبر انتظام با بیان این خبر اظهار کرد: هرس زمستانه یکی از مهمترین اقدامات در زمینه نگهداری درختان و درختچه‌های کلانشهر‌ها است و در شهر مشهد نیز بر اساس برنامه زمان‌بندی مشخص و دستورالعمل‌های معین، طی فصل زمستان، این عملیات در مناطق ۱۳ گانه شهر انجام می‌شود.

وی افزود: این عملیات در سال‌جاری از ابتدای دی ماه آغاز شده است و بر اساس زمان بندی تا اواسط اسفند ماه به پایان خواهد رسید.

مدیرکل بهبود محیط زیست شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در سال جاری برای هرس زمستانه بالغ بر ۲۰۰ هزار اصله درخت غالباً خزان پذیر با اولویت درختان پر رشد، آسیب دیده و مانع دید ترافیکی در سطح مناطق و آیلند‌های میانی بلوار‌های شهری برنامه‌ریزی شده و بیشترین حجم هرس در مناطق ۲، ۷، ۸، ۹ و ۱۱ صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: هرس زمستانه به دلیل اینکه درختان در خواب زمستانی هستند از آسیب‌های مختلفی به آن‌ها جلوگیری می‌کند و می‌تواند نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت رشد و سلامت عمومی درختان داشته باشد؛ چرا که به طور کلی در هرس زمستانه علاوه بر هرس شاخه‌های مزاحم، شاخه‌های شکسته و خشکیده که می‌توانند باعث تجمع آفات و بیماری‌ها شوند حذف می‌شوند.

انتظام در پایان خاطر نشان کرد: همچنین در سال جاری در معابر فرعی مناطق منتخب در قالب طرح سامان دهی درختان، علاوه بر هرس‌های موردی درختان، آزادسازی طوقه درختان، جمع آوری خاک مازاد باغچه‌ها و ... نیز در حال انجام است و با انجام این فعالیت‌ها تلاش می‌شود تا وضعیت درختان معابر فرعی، که آبیاری آن‌ها با مشارکت شهروندان انجام می‌شود بهبود یابد.