اجرای طرح سراسری پایش مصرف‌کنندگان عمده سوخت| ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی کشف شد

به گزارش شهرآرانیوز، سرهنگ ستاد جلال امینی اظهار داشت: در اجــرای بـرنـامـه عملیاتی پلیــس مبـارزه با قاچاق کالا و ارز و به منظور شناسایی و انهدام شبکه‌های قاچاق سازمان یافته و ناامن نمودن مبادی و محور‌های خروجی، واپایش مصرف کنندگان عمده سوخت با استفـاده از امکانات و ظرفیت رده‌های انتظامی و مرزبانی در ۹ ماه گذشته در کشور اجرا شد.

وی افزود: ماموران با کار مضاعف و تلاش‌های جهادی محل‌های دپو سوخت را شناسایی و در بازدید از ۲ هزار و ۵۶۹ دستگاه تانکر، مقدار ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار لیتر انواع فرآورده‌های نفتی را کشف کردند که نسبت مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش کشف را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش فرآورده‌های نفتی مذکور را ۶۴۶ میلیارد ریال اعلام نموده اند تصریح کرد: در این خصوص  ۶۰ جایگاه عرضه فرآورده‌های نفتی متخلف با اختلاف مقدار یک میلیون و ۹۷ هزار لیتر کسری و سرک و ۴۷ کارگاه تغلیظ سوخت شناسایی و ۹۷ دستگاه خودرو متخلف توقیف، همچنین ۱۸۰ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع رسیدگی کننده معرفی و خودرو‌ها روانه پارکینگ شدند.

در ادامه این مقام انتظامی به برخی از تخلفات انجام شده دراین حوزه از جمله حمل سوخت در باک اضافه و غیراستاندارد، عرضه خارج از شبکه، انحراف از مسیر، حمل بدون اسناد، مدارک و پلمب، دریافت سهمیه سوخت با توجه به عدم فعالیت برخی از واحد‌ها و عدم نظارت دقیق بر میزان سهمیه‌های واگذار شده از سوی سازمان‌های متولی اشاره داشتند.

سرهنگ امینی، با بیان اینکه با تمام توان و جدیت همواره با قاچاقچیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی مقابله می‌کنیم از هموطنان خواست در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت  غیرقانونی در این زمینه، مراتب را از طریق فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.