آماده‌باش همه دستگاه‌های عملیاتی خراسان رضوی برای سرمای آخر هفته مشهد و خراسان | مرخصی اعضای ستاد بحران لغو شد
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی، امروز بارش‌ها در جنوب شرق کشور کاهش می‌یابد و بارش در سواحل شمالی تقویت می‌شود و گستره آن مناطق شمال غرب و غرب از جمله کرمانشاه، کردستان، همدان، لرستان و همچنین خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در‌بر‌می‌گیرد.

فردا بارش‌ها در نوار شمالی کشور و برخی مناطق غرب ادامه دارد و با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب در استان‌های خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس، جنوب و غرب اصفهان بارش برف و باران روی می‌دهد.

مشهد سفید‌پوش می‌شود

از دوشنبه‌شب ۱۹ دی ۱۴۰۱، به‌تدریج بارش برف در‌ کلان‌شهر مشهد آغاز و تا صبح سه‌شنبه ضمن کاهش محسوس دما بر شدت آن افزوده خواهد شد. صبح سه‌شنبه ۲۰ دی، کلان‌شهر مشهد سفید‌پوش خواهد بود.

انتظار داریم بارش برف تا سه‌شنبه‌شب با شدت و ضعف در کلان‌شهر مشهد تداوم داشته باشد.همچنین با توجه به برودت شدید هوا و دمای زیر صفر، برف به‌راحتی نشست خواهد کرد و بر حجم آن افزوده خواهد شد. مقدار نشست برف بین ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر پیش‌بینی می‌شود.

همچنین از سه‌شنبه‌شب تا پایان جمعه، هوای بسیار سرد و استخوان‌سوز سیبری سبب یخ‌بندان شدید خواهد شد و ذره‌ای از برف باقی‌مانده روی زمین آب نخواهد شد.

ستاد بحران استان در آمادگی کامل

محسن نجات، مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: هشدار بارش برف و هوای سرد صادر شده است و همه ستاد‌های بحران در ‌استان خراسان رضوی و شهرستان‌ها در آمادگی کامل به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه همه تیم‌های ستاد بحران و امداد و نجات در آماده‌باش هستند، گفت: در روز‌های اخیر مرخصی همه اعضای ستاد بحران لغو شده است و در صورت ضرورت، جلسه ستاد بحران نیز در استانداری برگزار خواهد شد.

نجات خاطرنشان کرد: جلسات متعددی برگزار شده و قرارگاه عملیاتی جهادی حوزه بحران استانداری نیز در حال آماده‌باش است.