آزمایش تسلیحات هوشمند و دورایستا نیروی هوایی ارتش در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش+ جزئیات

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سرتیپ خلبان مهدی هادیان جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ارتش، اظهار داشت: این رزمایش برابر سناریوی طراحی شده از سوی کارشناسان و متخصصان نیرو‌های مسلح با موفقیت به اهداف خود رسید.

وی با اشاره به نقش نهاجا در این رزمایش، تصریح کرد: نیروی هوایی با توجه به اینکه در رزمایش مشترک ذوالفقار در دو حوزه اشراف هوایی و پشتیبانی از نیرو‌های سطحی برنامه مأموریتی داشت، توانست با موفقیت برنامه‌های تخصصی و عمومی خود را پشت سر بگذارد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش افزود: نیروی هوایی با بهره‌گیری از سامانه‌های جنگال نقش مؤثری را در این رزمایش ایفا کرده و مطابق با برنامه‌های طراحی شده در حوزه ارزیابی تسلیحات جدید، آزمایش عملیاتی موفقیّت‌آمیزی را در بخش تسلیحات هوشمند و دورایستا پشت سر گذاشت؛ و ان‌شاءالله به‌زودی این تسلیحات به‌عنوان سلاح سازمانی وارد چرخه دفاعی نهاجا خواهد شد.

امیر سرتیپ هادیان خاطرنشان کرد: نیروی هوایی به تأیید کارشناسان نظامی و دفاعی، در این رزمایش توانست با موفقیت در دو حوزه تخصصی و عمومی به ایفای نقش بپردازد و از نیرو‌های دریایی، زمینی و پدافندی حمایت و پشتیبانی کند.