معاون شهردار مشهد: حمایت از حیات وحش شهری، نیازمند همراهی شهروندان است| استقبال پرندگان از سازه‌های دانه خوری سطح شهر

به گزارش شهرآرانیوز، علی نجفی با بیان این خبر اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح نارجی هواشناسی استان و کاهش شدید دما از امشب در شهر مشهد و با توجه به حضور گسترده پرندگان شهری در مشهد، براساس هماهنگی های لازم با مناطق ۱۳ گانه شهرداری مقرر گردید تا با تامین اولیه خوراک و دان مورد نیاز پرندگان در سازه های دانه خوری جانمایی شده در سطح شهر، تا حد ممکن مشکل عدم دسترسی پرندگان به غذای مورد نیاز در سرما و یخبندان پیش رو کمتر شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ سازه دانه خوری در نقاط مختلف شهر مستقر شده اند که پس از تامین خوراک و دان مورد نیاز در این سازه ها، با استقبال خوب پرندگان مواجه شده است.

نجفی افزود: حمایت از پرندگان و سایر مخلوقات پروردگار در سرمای پیش رو نیازمند همراهی و همکاری همه شهروندان است؛ چرا که سازه های موجود به هیچ عنوان جوابگوی نیاز تغدیه ای پرندگان شهری نیست و شهروندان می توانند در این زمینه نقش بسیار مهم و اثرگذاری داشته باشند.

معاون شهردار مشهد در پایان خاطرنشان کرد: گندم و ارزن شاخص ترین دانه های مورد استفاده در چرخه غذایی پرندگان هستند که می توانند بخش عمده ای از نیازهای روزانه تغذیه پرندگان را تامین کنند.