آماده‌باش تاکسی‌های خطی مشهد در پی بارش برف
سعید کریم پور

به گزارش شهرآرانیوز احمد محبی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز با بیان اینکه در شرایط کنونی به خطوط اطراف حرم و فرودگاه اعلام آماده‌باش شده، اظهار کرد: در صورتی که راننده‌ای سر شیفت خود حاضر نشود، جریمه خواهد شد. در حال حاضر اکثر خطوط شیفت‌بندی شده و بیش از ۲۰۰۰ خودرو در این خطوط مستقر است.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد تصریح کرد: برای ترغیب رانندگان به حضور سر شیفت یکسری اقدامات انگیزشی در نظر گرفته شده که برای آنان امتیاز مثبت دارد و موجب افزایش اشتیاق‌شان برای حضور در سطح شهر می‌شود. این امتیازات در کاهش و یا حذف جریمه‌های رانندگان موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در این روز‌ها نرخ تاکسی‌ها افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: طبق مصوبه شورای شهر در شرایط برفی و یخبندان در مناطقی که هوشمندسازی شده، رانندگان مجاز به افزایش ۲۰ درصدی نرخ کرایه هستند. البته این موضوع در سراسر شهر امکان‌پذیر نیست. بعد از اتمام این شرایط، وضعیت کرایه‌ها به حالت قبلی بازمی‌گردد.

محبی تصریح کرد: به رانندگان برای تردد در سایر مناطق شهر نیز تاکید شده که کرایه را افزایش ندهند؛ در غیر این صورت با آنان برخورد خواهد شد.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی مشهد درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای خودرو‌های تحت پوشش این سازمان در صورت تصادف نیز عنوان کرد: برخی از رانندگان مبلغی تحت عنوان آبونمان به سازمان می‌پردازند؛ این مبلغ برای زمانی است که اگر کسی تصادف کرد، طی مدتی که خودرو برای تعمیر در تعمیرگاه است، نیازی به پرداخت آبونمان ندارد و سازمان آن را پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: همچنین اگر مدل یک خودرو پیشتر از سال ۹۵ باشد، تا سقف ۴۰ میلیون تومان به راننده وام پرداخت خواهد شد که سود آن با چهار درصد محاسبه می‌شود. در حقیقت میزان سود بازپرداخت این وام ۱۸ درصد است که ۱۴ درصد آن را سازمان و تنها چهار درصدش را راننده پرداخت می‌کند.