مصرف ۲۹ میلیون مترمکعب گاز در مشهد در ۲۴ ساعت گذشته (۲۱ دی ۱۴۰۱)
علی صمدی جوان

به گزارش شهرآرانیوز، حسن افتخاری اظهار کرد: در ۲۴ ساعته گذشته حدود ۵۵ میلیون مترمکعب گاز در استان مصرف شد که با توجه به وسعت و گستردگی سرما، ۹۴‌درصد این رقم در بخش خانگی و عمومی مصرف شده است.

وی ادامه داد: میزان مصرف گاز در شهرستان مشهد نیز در همین مدت ۲۹ میلیون مترمکعب است. این رقم معادل ۵۳‌درصد از کل آمار مصرفی استان خراسان رضوی است.

افتخاری افزود: در این شرایط رعایت الگوی استفاده از راهکار‌های ساده همانند استفاده از پوشش گرم در منزل، رعایت دمای رفاه ۲۱‌درجه، بستن اتاق‌های بی‌استفاده و گرم‌کردن فقط یک محل در منزل توصیه می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: نباید از گاز طبیعی برای کاری استفاده شود که ضروری نیست. به‌دلیل رعایت عدالت اجتماعی پایش مصرف گاز با دقت توسط شرکت گاز در حال انجام است و پرمصرف‌ها علاوه بر دریافت قبوض آزاد، اخطار نیز دریافت خواهند کرد.

افتخاری هشدار داد: شرکت گاز خراسان رضوی به‌صورت ضربتی طرح پایش ادارات و مؤسسات دولتی را در دستور‌کار قرار داده است و در صورت بی‌توجهی به دستورالعمل‌های ابلاغی، برای قطع جریان گاز اقدام و اسامی ادارات پرمصرف به استانداری اعلام خواهد شد.