ویدئو| تصاویر لحظه دستگیری و اعترافات علیرضا اکبری| MI۶ چگونه اکبری را جذب کرد؟

به گزارش شهرآرانیوز، وزارت اطلاعات روز گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد علیرضا اکبری یکی از مهمترین عوامل نفوذی سرویس جاسوسی انگلیس خبیث در مراکز حساس و راهبردی کشور توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسایی و پس از طی فرآیندی طولانی و چند لایه در حوزه‌های ضد اطلاعاتی، فنی و عملیات فریب دستگیر شد.

وزارت اطلاعات درباره چگونگی به دام انداختن این جاسوس گفته است: افسران ضد جاسوسی وزارت اطلاعات پس از کشف روابط جاسوسی مورد بحث، تکمیلِ اطلاعات پیرامون اهداف و لیستِ نیازمندی‌ها، شکل ارتباطات و ابزار‌های ارتباطی سرویس حریف، از مقطعی به مدار ارتباطی فیمابین سرویس اس آی اس (SIS) و جاسوس موردنظر ورود نموده و به تزریق اطلاعات هدایت شده به مدار مذکور پرداختند؛ نهایتاً در زمان مقتضی و با حکم مرجع محترم قضایی متهم بازداشت و پس از طی فرآیند قضایی حکم وی صادر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا اکبری با توجه به سوابق کاری و دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی شده مورد توجه سرویس اطلاعاتی انگلیس قرار گرفت. شناسایی وی در یک نشست دیپلماتیک صورت گرفت و مستقیماً از سوی سفیر انگلستان در تهران دعوت به همکاری می‌شود و از طریق یک سیستم امن ارتباطی و لپ تاپ با آن‌ها ارتباط می‌گیرد.  

از جمله مأموریت‌های وی برای جاسوسی، افشای روش‌های دور زدن تحریم‌ها، مذاکرات هسته‌ای و اطلاعات درباره افراد تأثیرگذار نظام همچون شهید فخری‌زاده بود. براساس اعترافات وی، MI۶ با علایق و سلایق و شخصیت‌های اکبری آشنایی کامل داشتند و بطور دقیق وی را روانشناسی کرده بودند.  

 تصاویری از لحظه دستگیری علیرضا اکبری ابرجاسوس انگلیس و راه‌های ارتباطی وی با MI۶ و چگونگی جذب وی را در ادامه مشاهده می‌کنید:

{$sepehr_media_656035_400_300}

اکبری؛ ابَرجاسوسی با دسترسی های مهم

{$sepehr_media_656040_400_300}

MI۶ چگونه اکبری را جذب کرد؟

{$sepehr_media_656051_400_300}

تصاویر لحظه دستگیری اکبری

در ادامه بخوانید: 

ویدئو| علیرضا اکبری چگونه شهید فخری‌زاده را لو داد؟| ماجرای سکته ساختگی و تصاویر ملاقات افسر رابط MI۶ با ابرجاسوس انگلیس

علیرضا اکبری، جاسوس انگلیس کیست؟