فرماندار مشهد در گفتگو با شهرآرانیوز ؛
وضعیت راه آهن مشهد اضطراری است | ۵ هزار مسافر از شب گذشته به سایر شهرها منتقل شدند
فاطمه غلامی

محسن داوری در گفتگو با شهرآرا نیوز اظهار کرد :باتوجه به برودت هوا تعدادی از قطار های مسافربری از شب گذشته به سمت مشهد عازم بودند که  به دلیل یخ زدگی در برخی از ایستگاه ها متوقف و زمین گیر شدند که مسافران آنها بلافاصله  با اتوبوس به مشهد منتقل شدند .

داوری بیان کرد :هم‌چنین تعدادی از زائرین باید به استان های خود برمی‌گشتند که از دیشب حرکت قطار آنها دچار تاخیر شد و به محض اطلاع از این وضعیت،  حوزه جاده ای و هوایی را هماهنگ کردیم و تعدادی از مسافران  که در سالن منتظر بودند پذیرایی و هماهنگی برای اعزام آنها از طرق دیگر در حال انجام است.

او افزود: با تدابیر انجام شده مسافرانی که حرکت قطار آنها کنسل شد، اسکان اضطراری را برایشان درنظر گرفتیم و افرادیکه مسافرت ضروری دارند از طریق جاده ای و هوایی ساماندهی کردیم. با توجه به سرمای شدیدهوا و‌یخ زدگی،از شب گذشته، حرکت تعداد  ۹ رام قطار کنسل شده بود که به تدریج از امروز قطارهای جایگزین را راه اندازی کردیم تا مسافران را منتقل کنند. 

فرماندار مشهد ادامه داد:تعداد ۸ هزار نفر از مسافران و زائران از دیشب تا الان باید از ایستگاه راه آهن مشهد به شهرهای خود اعزام می‌شدند که تا کنون تعداد ۵ هزار مسافر با پیگیری های صورت گرفته  به شهرهای خود منتقل شدند.

وی ادامه داد: وضعیت راه آهن مشهد در شرایط اضطراری می باشد و ستاد بحران در راه آهن تشکیل شده است. نگرانی بابت اسکان و پذیرایی از مسافران نداریم و شخصا نیز در راه آهن مشهد حضور پیدا کردم و با مسافران صحبت کردم. امیدوارم هرچه سریعتر مشکلات موجود در خصوص حرکت قطارها حل شود و مسافران بتوانند به مقاصد خود برسند.