خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی برای اسکان و اطعام مسافران قطارهای مشهد | استمرار خدمت تا زمان بدرقه زائران
فاطمه غلامی

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی در گفت وگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: سرمای شدید و یخبندان روزهای اخیر، منجر به بروز مشکلاتی در تردد قطارهای از مبدا یا به مقصد مشهد شده و صبح امروز نیز مسافران قطار مشهد تهران، به دلیل سرمای شدید و یخ‌زدگی سیستم ترمز قطار، با اتوبوس از حوالی ایستگاه تربت‌حیدریه به مشهد بازگردانده شدند.

امین بهنام افزود :پیرو بروز این مشکل برای مسافران قطارها، که اکثر آنها زائران امام هشتم(ع) هستند، تمامی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان رضوی، از جمله آستان قدس رضوی، شهرداری و فرمانداری مشهد مقدس برای حل مشکل پیش آمده تمام توان خود را پای کار آورده‌اند. 

او افزود :با دستور تولیت آستان قدس رضوی، معاونت خدمات زائران حرم مطهر رضوی و معاونت خدمات اجتماعى بنياد كرامت رضوى از صبح امروز برای اسکان و اطعام آنها خدمات خود را آغاز کردند.

معاون خدمات زائران حرم مطهر رضوی در این باره اظهار کرد: با توجه به سرمای بی‌سابقه چند روز اخیر شهر مشهد و مشکلاتی که برای حرکت قطار‌ها ایجاد شده است، مطلع شدیم تعدادی از زائران در پایانه راه‌آهن و در مسیرهای بین راهی ایستگاه‌ها سرگردان شده‌اند و نیازمند دریافت خدمت هستند.

 بهنام افزود: در این خصوص هماهنگی لازم برای اسکان و اطعام این مسافران، با استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی انجام و اقدام لازم در این خصوص انجام شد.

تامین ۲۸۰۰ پُرس غذای متبرک

مدیر امور مجاوران معاونت خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی نیز در گفتگو با شهرآرا نیوز گفت: با هماهنگی صورت گرفته، تعداد ۲۸۰۰ پُرس غذای متبرک برای پذیرایی از این زائران در وعده ناهار و شام تامین شد.

هادی غلامی با اشاره به پیگیری حل مشکل اسکان مسافران قطارهای کنسل شده گفت: مقرر شده است از تمام ظرفیت‌های آستان قدس رضوی در مجاورت راه‌آهن و یا نزدیک‌ترین مسیرها، برای انتقال و اسکان این مسافران استفاده و بخشی از دغدغه این عزیزان رفع شود.

او  افزود: در حال حاضر ظرفیت اسکان برای ۱۵۰۰ نفر فراهم شده است که در صورت تمایل، مسافران عزیر به این مکان‌ها منتقل می‌شوند.

او  تصریح کرد: خدمت‌رسانی آستان قدس رضوی به این مسافران، تا زمان حل مشکل تردد قطارها و بدرقه این عزیزان ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم خادمان شایسته‌ای برای میزبانی از آنها باشیم.