صدور ۵۴۰ مورد اخطار کتبی به مشاغل آلاینده خیابان امام رضا (ع) مشهد
به گزارش شهرآرانیوز، علی شیرازی گفت: در راستای رفاه حال شهروندان، آرام سازی محیط شهری، حذف اغتشاشات و آلاینده‌های محیطی، طرح ساماندهی اصناف در معابر اصلی و عمومی، سطح منطقه در دست اجرا است.
وی افزود: مشاغل مزاحم و آلاینده به عنوان پدیده‌هایی که از موقعیت مکانی نامناسب و سازمان نیافته برخی از فعالیت‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی در فضا‌های شهری ناشی شده اند، بر سلامت جسمی و روحی شهروندان و نیز سیمای شهر‌ها اثرات سوء و نامطلوب دارند.
شیرازی با اشاره لزوم ساماندهی مشاغل آلاینده گفت: در راستای رسیدگی نارضایتی مردمی در معابر عمومی و پیاده روها؛ مجموع ۵۲۲ مورد مشاغل آلاینده در سطح نواحی ۳ گانه منطقه شناسایی و سرشماری شده اند، همچنین طبق استاندارد‌های اعلام شده شامل خدمات برق خودرو، تعمیرکاران و فروشندگان لاستیک، برق استارت و دینام، شیشه و آینه اتومبیل، تعمیرکاران و فروشندگان موتوسیکلت و دوچرخه طبقه بندی و ساماندهی شده اند.
وی اذعان داشت: از ۱۵۰۰ مورد بازدید از اصناف شناسایی شده اقداماتی شامل ۵۴۰ مورد صدور اخطار کتبی به واحد‌های صنفی متخلف، ۳۴۰ مورد رفع مزاحمت، ۲۳ مورد اعمال و ارسال به کمیسیون بند ۲۰ و ۱۲ مورد پلمپ و اجرای طرح‌های ضربتی با هماهنگی اداره خدمات و محیط زیست شهری منطقه صورت گرفته است.
وی با تاکید بر ساماندهی مشاغل آلاینده خیابان امام رضا (ع) و نامجو بیان کرد: یکی از مسائل زندگی شهری همجواری بسیاری از مشاغل و کاربری‌های غیر استاندارد در مجاورت یکدیگر است. با توجه به مسکونی بودن بافت شهری وجود مشاغل مزاحم و آلاینده باعث تضییع حقوق شهروندی می‌شود به همین جهت انتقال مشاغل الاینده به خارج از محدوده شهری دارای اهمیت خاصی است.