فعالیت نانوایی‌هایی مشهد طبق روال عادی
علی صمدی جوان

علی‌اکبر نصری در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به آخرین وضعیت تأمین گاز مورد نیاز نانوایی‌ها گفت: هیچ‌گونه تعطیلی یا تغییر ساعت کاری در نانوایی‌های شهرستان مشهد نداریم و همه واحد‌های صنف مذکور مانند گذشته به کار خود ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: عملکرد نانوایی‌ها با دستگاه‌های «نانی نو» بررسی و پایش می‌شود و با هماهنگی اتحادیه نانوایان مشهد و حومه، روز تعطیلی مجاز نانوایی‌هایی که جمعه بوده است، به روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه موکول شده است.

نصری خاطرنشان ساخت: تعطیلی سایر اصناف در ساعت ۱۸، برای تأمین انرژی گرمایشی منازل و البته تأمین انرژی مشاغلی است که با نیاز‌های روزانه مردم سروکار دارند و نانوایی‌ها از جمله مشاغل اصلی و مورد نیاز مردم هستند.

وی در واکنش به شلوغی نانوایی‌های مشهد در هفته گذشته اذعان کرد: این شلوغی امری طبیعی است. مشتریان نانوایی‌ها عموما بانوان خانه‌دار و بازنشستگان هستند و در ساعاتی به نانوایی مراجعه می‌کنند که کمتر به برودت هوا و سرما برخورد کنند. بنابراین، شلوغی صف‌های نانوایی از آن روست که این افراد نان بیشتری تهیه می‌کنند تا در روز‌های دیگر از منزل خارج نشوند.