سازمان ملل: نیمی از جمعیت افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند

به گزارش شهرآرانیوز؛ کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در گزارش سالانه خود درباره بحران انسانی در افغانستان اعلام کرد: هیچ نشانه‌ای از کاهش بحران انسانی در افغانستان وجود ندارد و فقر در این کشور افزایش یافته است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد با بیان اینکه بیش از نیمی از جمعیت چهل میلیونی افغانستان به غذای کافی دسترسی ندارند، افزود: اعمال محدودیت برای کار زنان افغانستان در موسسات غیردولتی روند کمک رسانی به افغانستانی های نیازمند را با کندی روبرو کرده است و تاثیر بدی بر زنان و کودکان این کشور خواهد داشت.

براساس این گزارش پس از حاکمیت طالبان در افغانستان جنگ کاهش یافته است، اما افزایش قیمت مواد اولیه، اقتصاد ضعیف و محدودیت‌های پی در پی در برابر زنان عامل بدختی افغانستانی ها شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در این گزارش افزود: هنوز هم سه میلیون نفر از مردم افغانستان از مکان‌های اصلی خود آواره هستند و جامعه جهانی نیز نتوانسته است مانع آوارگی مردم این کشور شود.

قبل از این سازمان ملل متحد نیز گفته بود بیش از بیست و هشت میلیون نفر از مردم افغانستان در سال جاری میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران