آغاز بهسازی زیرگذر و پارکینگ‌های حرم‌مطهر‌رضوی

به گزارش شهرآرانیوز، بهینه‌سازی سیستم تهویه زیرگذر، ارتقای سطح ایمنی و افزایش علائم کنترل ترافیک و همچنین اصلاح طرح هندسی و خط‌کشی‌ها در زیرگذر و پارکینگ‌ها، از اقداماتی است که به همت سازمان عمران و نگهداری حرم‌مطهر‌رضوی در این پروژه انجام خواهد شد تا زیرگذر حرم‌رضوی و پارکینگ‌های آن با کیفیت بالاتری در اختیار زائران قرار بگیرد.

معاون عمران سازمان عمران و نگهداری حرم‌مطهر‌رضوی در‌این‌باره اظهار کرد: با توجه به حجم بالای پارک خودرو‌های زائران در پارکینگ‌های حرم مطهر در ایام پیک، پروژه سامان‌دهی زیرگذر و پارکینگ‌های حرم مطهر‌رضوی به همت سازمان عمران و نگهداری آغاز شده است تا شرایط بهتری برای این میزبانی فراهم شود.

زیباسازی متناسب با معماری حرم

به گفته حیدر حیدری زیباسازی و نورپردازی متناسب با معماری و فضای پیرامونی حرم‌مطهر‌رضوی نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای سامان‌دهی زیرگذر و پارکینگ‌ها در دستور‌کار قرار گرفته است و در این پروژه اجرایی خواهد شد.

هوشمندسازی مدیریت پارکینگ‌ها

حیدری هوشمندسازی مدیریت پارکینگ‌ها در همه زیر‌سیستم‌های زیرگذر و پارکینگ‌ها را نیز از دیگر اهداف این پروژه سامان‌دهی برشمرد.
او ادامه داد: توزیع عادلانه و استاندارد فضای پارک در پارکینگ‌ها به‌صورت کاملا هوشمند اجرا خواهد شد و این سامانه به راننده کمک خواهد کرد برای انتخاب مسیر، محل پارک خودرو و خروج از پارکینگ، کمترین زمان ممکن را صرف کند.