جزئیات قطع اینترنت برای کنکور| زارع‌پور: در تلاشیم نیاز مردم به فیلترشکن کاهش یابد+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت اظهار داشت: برخی مشکلات اینترنت فنی و زیرساختی است. رئیس جمهور دستور دادند که ما برای تسهیل مردم در فضای مجازی و مشکلات دسترسی را برطرف کنیم. در سال ۱۴۰۲ شاهد اتفاقات خوبی در حوزه فیبر نوری خواهیم بود. کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده و در حال انجام است تا شاهد افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در کشور باشیم.

{$sepehr_media_660496_400_300}

وزیر ارتباطات افزود: بخشی از محدودیت‌ها قابل برطرف کردن است تا نیاز به فیلترشکن کمتر شود. فیلترشکن‌ها به جز مخاطرات امینتی سرعت اینترنت را کاهش می‌دهد.

{$sepehr_media_660500_400_300}

زارع‌پور در پاسخ به سوالی درباره رفع فیلتر گوکل پلی گفت: نظر من بر بازگشایی گوگل پلی هست، ولی باید کمیته تعیین مصادیق تصمیم بگیرد. کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مسئول فیلترینگ بوده و دولت هم یکی از اعضای این کمیته است؛ تلاش ما این است سرویس‌هایی که واقعا نیاز مردم است و مشکل ویژه‌ای ندارند محدودیت آن برطرف شود.

{$sepehr_media_660493_400_300}

وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه «رادار گیم» برای کاهش پینگ بازی‌های آنلاین خبر داد و گفت: برای افزایش سرعت دانلود بازی ها، افزایش سرعت خود بازی‌ها و کاهش پینگ سامانه‌ای به نام سامانه رادار گیم از شب گذشته راه اندازی شده است. از شب گذشته ۵ میلیون نفر از این سامانه استفاده و ۴۰۰هزار نفر همزمان از این ابزار استفاده کردند.

زارع‌پور همچنین درباره قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور سراسری نیز گفت: فردا از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۱۱:۳۰ اینترنت فقط در محدوده حوزه‌های امتحانی کنکور و با اطلاع قبلی قطع خواهد شد. ما همچنان با قطع سراسری اینترنت در زمان کنکور مخالف هستیم و اینترنت ثابت فردا به هیچ عنوان قطع نخواهد شد.

{$sepehr_media_660513_400_300}