شهردار تهران: نوسازی و برقی‌کردن خودرو‌ها در اولویت است| فرسودگی ۱۰۰ درصدی ون‌های پایتخت+ فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره ساماندهی وضعیت تاکسیرانی گفت: مشکلاتی در حوزه فرسودگی و کمبود وجود دارد که این هفته بالغ بر ۱۲ ساعت با مجموعه ایران‌خودرو، سایپا و مپنا جلسه داشتیم که جلسات خوبی بود. بنا شد نوسازی خودرو‌ها را با اولویت قطعی، ناظر به حوزه داخلی قرار دهیم و گروه کار تشکیل شد. بنا شد تا ۲۲ بهمن، پیشنهادات ناظر بر حوزه تاکسیرانی، ون و اتوبوسرانی را داشته باشیم.

{$sepehr_media_660644_400_300}

شهردار تهران افزود: با توجه به اینکه در آستانه روز هوای پاک هم قرار داریم، هم نوسازی، هم گازسوز کردن و هم برقی کردن سیستم حمل و نقل عمومی را در سال آینده داشته باشیم.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر ۷۸ هزار ون و تاکسی داریم که ۱۰۰ درصد ون‌ها و بیش از ۶۰ درصد در تاکسی‌ها فرسوده هستند. اتوبوس‌ها هم با ضریب بالایی دچار فرسودگی هستند که امیدواریم نوسازی و بازسازی حمل و نقل عمومی به ظهور و بروز برسد.

شهردار تهران در پاسخ به سوال دیگری درباره تخصیص تسهیلات به رانندگان به منظور نوسازی خودرو‌ها گفت: در حال بازبینی هستیم و با وزارت صمت، اقتصاد و بانک‌ها و همچنین مجموعه‌هایی که حاضر به همکاری هستند درحال رایزنی هستیم تا تسهیلات خوبی پرداخت شود.