مخالفت دوباره چین با تحریم ایران توسط آمریکا
به گزارش شهرآرانیوز؛ «گنگ شوانگ» سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین روز دوشنبه در پکن افزود: موضع اصولی ما روشن است ما مخالف تحریم‌های یک جانبه هستیم ما معتقدیم که استفاده ناخواسته از تحریم‌ها یا تهدید به تحریم، هیچ مشکلی را حل نمی‌کند ما معتقدیم اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد و هنجار‌های اساسی حاکم بر روابط بین الملل باید در روابط دولت‌ها رعایت شود و اختلافات باید به طرز صلح آمیز از طریق گفتگو و مذاکره به درستی انجام شود.

وی افزود: چین از همه طرف‌های ذیربط می‌خواهد به برجام بازگردد و برای کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و حمایت مشترک از صلح و ثبات منطقه اقدامات مشخصی انجام شود.

گنگ شوانگ در مورد تحریم‌های ایالات متحده علیه نهاد‌های چینی نیز گفت: مدت‌ها است چین و ایران در چارچوب قوانین بین المللی همکاری‌های متقابل را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهند و این همکاری‌ها که توجیه پذیر و قانونی است و به منافع شخص ثالث آسیب نمی‌زند باید مورد احترام و حمایت قرار گیرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین از ایالات متحده خواست بلافاصله تحریم‌های غیرقانونی بر شرکت‌های چینی را متوقف کند و افزود: ما همچنان به طور قاطع از حقوق و منافع قانونی شرکت‌های چینی دفاع خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه چین در مورد سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران هم، ضمن ابراز ناراحتی از وقوع این حادثه و اظهار تسلیت به خانواده جان باختگان گفت: امیدواریم شاهد حل مناسب این موضوع از سوی طرف‌های درگیر آن باشیم.
 
منبع: ایرنا