گرم شدن خراسان رضوی از ظهر فردا پنجشنبه (۶ بهمن‌ماه ١۴٠١)
بیتا سخایی

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز اظهار کرد: در ٢۴ ساعت گذشته شهرستان تربت حیدریه با دمای هوای منفی ۱۳ درجه و بردسکن با دمای هوای ٨ درجه به‌ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهر‌های خراسان رضوی بوده‌اند. طی شبانه روز گذشته در شهرستان قوچان بارش خفیف برف کمتر از یک‌دهم میلی‌متر و بیشترین سرعت وزش باد از شهرستان گلمکان با ۳۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دمای هوای مشهد بین منفی ٩ درجه و ۴ درجه در نوسان بوده است، گفت: امروز دمای هوای این کلان‌شهر در گرم‌ترین ساعات به منفی ٨ درجه و و در سردترین ساعات به منفی ٣ درجه می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی برای امروز و امشب همچنان روند کاهش جزئی دمای هوا در استان ادامه دارد، اما از ظهر پنجشنبه روند تدریجی افزایش دما در اکثر نقاط استان آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز شاهد وزش باد در استان خواهیم بود و در نواحی بادخیز سرعت وزش باد بیشتر است. اکنون در نواحی شمالی استان شاهد بارش‌های پراکنده و افزایش سرعت باد هستیم. 

 آهنگرزاده ضمن اشاره به اینکه امروز و فردا برای مناطقی از شمال شرق استان وزش باد پیش‌بینی می‌شود، افزود: روز جمعه هفته جاری در نواحی جنوبی استان شاهد افزایش ابرناکی با احتمال بارش‌های خفیف باران در ساعات بعدازظهر و شب خواهیم بود.

‌با توجه به گزارش مرکز پایش آلاینده‌های زیست‌محیطی مشهد، کیفیت هوای این کلان‌شهر در ۲۴ ساعت گذشته با عدد شاخص کلی ٧۴ بود و هم‌اکنون با عدد شاخص ٩١ در شرایط قابل‌قبول قرار دارد.