نوع انتظار والدین از مراکز پیش دبستانی اشتباه است
مهدی بی باک

به گزارش شهرآرانیوز، حسین باغگلی امروز در آیین افتتاح طرح باشگاه «کهکشان کودکی» که با حضور مربیان مهد‌کودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مرکز پیش‌دبستانی یک مرکز تخصصی است که قرار است تجربه‌های تربیتی برای والدین ایجاد کند و توانمندی آن‌ها را برای تربیت فرزندان افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز پیش‌دبستانی به والدین می‌آموزد که چگونه تجربه‌هایی به فرزندان خود منتقل و فرصت تجربه‌های جدید را برای فرزندشان ایجاد کنند. نوع خواسته‌های والدین امروز از مراکز پیش‌دبستانی در بیراهه است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به اینکه طراحی باشگاه‌های ما خانواده‌محور است، ادامه داد: اگر خانواده حذف شود، جریان تربیت به‌صورت شایسته پیش نخواهد رفت. همه موقعیت‌های رسمی آموزش فرصت‌های تخصصی هستند که در کنار خانواده صورت خواهند گرفت.

باغگلی تصریح کرد: در فاز اول طرح «کهکشان کودکی» با مراکز پیش‌دبستانی آغاز کرده‌ایم و از این جریان به‌وجودآمده به نفع موضوع تربیت در شهر مشهد استفاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این طرح یک میلیون تومان از مراکز دریافت و تا ۱۰ میلیون تومان خدمات ارائه خواهد شد. همچنین، مراکز می‌توانند طرح‌هایی را تهیه کنند و پس از داوری و امتیازدهی از آن‌ها تا مبلغ یکصد میلیون تومان حمایت خواهیم کرد. طرح‌های ارائه‌شده و منتخب در تابستان سال آینده اجرایی خواهند شد.