رونمایی از ویژه نامه انجمن ادبیات داستانی «سمر»
رضا میرزاده

به گزارش شهرآرانیوز، این ویژه نامه شامل تولیدات ۳۱ نفر از اعضای این انجمن است که به همت «مهرداد دبیری» و توسط انتشارات آیین تربیت روانه بازار نشر شده است. کتاب شامل ۷ فصل سخن سردبیر، معرفی رمان، آموزش، عکس نوشت ها، هشت نوشت در سمر، از سمر تا ثمر و برنامه های پیش رو است که در ۲۰۰ صفحه مصور و با قطع خشتی صفحه آرایی شده است. 

ویژه نامه ای از فعالیت های کرونایی

در حاشیه این مراسم «مهرداد دبیری» دبیر انجمن ادبیات داستانی سمر به شهرآرانیوز گفت: ویژه نامه انجمن ادبیات داستانی سمر شامل تولیدات نویسندگان انجمن سمر در دوره کرونا است و برخی از تولیدات اعضا طی ۲ سال فراگیری بیماری، در این مجموعه گرآوری شده است.

وی درباره انجمن ادبی سمر نیز خاطرنشان کرد: «سمر» به معنای «داستان» و «افسانه» است. انجمن ادبیات داستانی سمر از سال ۱۳۹۵ تاسیس شد و کار خود را با کارگاه های داستان نویسی «علی اکبر ترابیان» آغاز کرد. در ادامه، انجمن گسترش پیدا کرد و مجوز خود را از اداره کل ارشاد نیز اخذ کرد.

دبیری افزود: این انجمن دارای یک معاونت آموزشی است که ذیل فعالیت های آن، آموزش داستان نویسی از مبتدی تا پیشرفته و در سبک های مختلف ارائه می شود. کلاس های این انجمن در رده های سنی ۶ تا ۹ سال، ۹ تا ۱۴ سال و بزرگسال برگزار می شود و در رده بزرگسال نیز شامل طیف متنوع سنی از علاقمندان به حوزه داستان نویسی است.

وی در ادامه گفت: تعدادی از اعضای این انجمن نیز طی سال های فعالیت ادبی خود، جوایز متعددی را از جشنواره های مختلف ملی و استانی اخذ کنند. از تولیدات اعضای این انجمن در حوزه داستان کوتاه، رونمایی های متعدد صورت گرفته و تولیدات از داستان کوتاه به داستان بلند و رمان و کاریکلماتور و نمایشنامه نیز گسترش پیدا کرده است.