۱۲۵ کیلومتر ازمسیل‌های مشهد کف سازی شد

به گزارش شهرآرا نیوز، مجتبی زمانیان ضمن اشاره به آبگرفتگی های معابر در پی بارندگی های شدید بهارسال گذشته خاطرنشان کرد: شهر مشهد برای جمع آوری آب های سطحی دارای 151 کیلومترمسیل و1291 کیلومتر کانال سرباز و سرپوشیده است.

وی افزود: طی سال های گذشته در راستای حفظ سیما و منظرشهری و همچنین مسائل بهداشتی 125 کیلومتر از151کیلومترمسیل های مشهد تعریض، کف سازی و بدنه سازی شده است.

مدیرپروژه آب‌های سطحی شهرداری مشهد با بیان این که 5 کیلومتر از این مسیل ها درداخل اراضی آستان قدس،فرودگاه و اماکن نظامی و انتظامی قراردارد اظهارکرد: طبق قانون کف سازی و بدنه سازی آنها با شهرداری نیست اما با این حال مکاتبات لازم با آب منطقه ای و ارگانهای مذکور در این زمینه انجام شده است.

زمانیان خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات درنظر گرفته هرسال 5 کیلومتر از 26 کیلومتر باقی مانده ازمسیل های خاکی بدنه سازی و کف سازی می شود،اما آمادگی آن را داریم درصورت تخصیص اعتبارات کافی این 26 کیلومتر را ظرف یکسال کف سازی و بدنه سازی کنیم.

مدیرپروژه آب های سطحی شهرداری مشهد ضمن اشاره دلایل آبگرفتگی معابردر هنگام بارش شدید باران افزود: یکی از دلایل آبگرفتگی معابر شیب بندی نامناسب آسفالت است که باعث می شود آب باران به سمت کانال ها هدایت نشود که دربارندگی های اخیر 41 نقطه شناسایی و رفع نقص شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دلایل آب گرفتگی، مسدودشدن مسیر کانال ها است که این موضوع به بحث نگهداری ارتباط دارد.

مدیرپروژه آب‌های سطحی شهرداری مشهد گفت: دلیل دیگر آبگرفتگی معابر درهنگام بارندگی کامل نبودن شبکه جمع آوری فاضلاب شهری است که در هنگام بارش شدید باران با توجه به وجود فاضلاب و پر بودن بخش زیادی از کانال های جمع آوری آب های سطحی، سرریزشدن کانال ها و آب گرفتگی معابر را در پی دارد.

زمانیان گفت: ایجاد شبکه جمع آوری سطحی دراین نواحی نیازمند تدوین طرح های تفصیلی است تا براساس آن بتوانیم کانال و شبکه های مورد نیاز جمع آوری آب های سطحی را ایجاد کنیم اما با این حال درحد رفع خطر اعتباربه این مناطق تخصیص داده شده و طرح شبکه جمع آوری آب های سطحی توس و قرقی درحال تهیه است.

مدیرپروژه آب های سطحی شهرداری مشهد افزود: در مجموع در پی بارندگی های شدید بهارامسال 259 نقطه که دچار آبگرفتگی شدند شناسایی و با توجه به اعتبار اختصاص داده شده مشکل 129 نقطه تا پایان سال برطرف و مشکل 130 نقطه باقی مانده نیزدرقالب اعتبارات سال آینده برطرف خواهد شد.