زمین‌های طرح ملی مسکن در مشهد چه زمانی واگذار می‌شوند؟
مهدی بی باک

عباس یوسف‌زاده، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز درباره آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در‌ استان خراسان رضوی گفت: باتوجه‌به اینکه دو هفته‌ای است‌ سامانه نهضت برای متقاضیان کل استان باز شده، ثبت‌نام‌ها و اصلاح اطلاعات در حال انجام است.

وی گفت: از تعداد ۲۹۲ هزار نفری که واجد شرایط اولیه بودند، حدود ۱۱۷ هزار نفر واجد شرایط ثانویه شدند و در حال تکمیل مدارک هستند. در کل استان ۱۴۲ هزار واحد تا امروز تأمین زمین و مراحل قانونی آن طی شده و همچنین ۸۷ هزار مورد نیز عملیاتی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: امیدواریم در دهه فجر بتوانیم سرعت واگذاری و قرعه‌کشی‌ها را افزایش دهیم و تا ۴۰ هزار واحد را در مشهد و ‌استان واگذار کنیم.

یوسف‌زاده خاطرنشان کرد: آنچه امروز اتفاق افتاده این است که حدود ۴۰ هزار واحد در ‌استان تحویل داده شده است. همچنین ۳۰ هزار متقاضی برای شهر مشهد داریم که امیدواریم با تلاش‌هایی که صورت گرفته است، مجوز‌های واگذاری آن را دریافت کنیم و بتوانیم در ماه جاری خبر خوبی را به متقاضیان مشهدی بدهیم.

به گفته وی، در شهر‌های گلبهار و بینالود تغییری در واگذاری‌ها ایجاد کرده‌ایم تا شرایط برای همه متقاضیان یکسان باشد. همچنین، در بینالود زمین‌ها به‌صورت ویلایی در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

یوسف‌زاده همچنین درباره آخرین وضعیت گود‌های ناایمن شهر مشهد گفت: تعدادی گود ناایمن در مشهد شناسایی شده و با شهرداری نیز مکاتباتی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: باید برای گود‌هایی که مدت اعتبار سازه نگهبان آن به پایان رسیده است، تمهیداتی اندیشیده شود؛ بنابراین امیدواریم با همکاری شهرداری گود‌های ناامین تعیین تکلیف شوند تا حادثه‌ای برای کسی پیش نیاید.