حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی: اگر ارزش‌های واقعی در مداحی اهل‌بیت نباشد حیات به خطر می‌افتد

به گزارش شهرآرانیوز، در همایش مداحان و شعرای اهل بیت (ع) که امشب (۱۰ بهمن ماه) و به همت آستان قدس رضوی، کانون مداحان و سازمان بسیج مداحان و هیآت مذهبی استان خراسان رضوی برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی با نام بردن از بزرگان شعر فارسی همچون حافظ و سعدی و مولوی و ... خاطرنشان کرد: شعر و آواز عامل زیبایی خلقت است و در هیچ زبانی به جز فارسی، کلمات با این هنرمندی استخدام نشده است. 

وی افزود: از سوی دیگر خواندن درست شعر هم در تاثیر و رونق آن بسیار موثر است.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در ادامه گفت: صوت خوش نیز از نعمتهای بزرگ خدا است و مداحان آن را در راه خودش مصرف می‌کنند. مداحی که مدح اهلبیت (ع) و امیرالمومنین (ع) می کند، به ارزش های واقعی جلوه می‌دهد و اگر این ارزش های واقعی نباشد حیات به خطر می‌افتد.

وی تاکید کرد: شاعری که مفاهیم را جلوه می‌دهد و نظم می‌بخشد کار مهمی انجام می دهد. شعرگویی مانند معجزه است و هر انسانی نمی تواند شعر بگوید. ما دو برکت شعر گفتن و شعر خواندن را در اسلام و خصوصاً در شیعه به برکت ابی عبدالله الحسین (ع) داریم.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تاریخ ادبیات آنگونه که باید تعلیم نشده است. تاریخ ادبیات درباره شخصیت های بسیاری از بزرگان و به ویژه حافظ باید تبیین شود.

وی در پایان خطاب به مداحان و شاعران اهل بیت (ع) تاکید کرد: هر کدام از شما به دو هنر سرودن شعر و خواندن شعر آراسته هستید، مسامحه نکنید.

تقدیر از شاعران و ذاکران انقلابی اهل بیت (ع)

گفتنی است در این مراسم از «سید رضا یعقوبی آل» شاعر ولایی و انقلابی و «حاج احمد واعظی» ذاکر انقلابی تقدیر به عمل آمد.

همچنین در این مراسم، جمعی از مداحان، شعرا و ستایشگران مذهبی استان به قرائت اشعاری با موضوع انقلاب اسلامی پرداختند.