آغاز اجرای فاز دوم باغ زندگی در بوستان بهار

به گزارش شهرآرانیوز، حسین مختاری، دراین خصوص گفت: عملیات تسطیح و آماده‌سازی، فاز دوم باغ زندگی در بوستان بهار واقع در خواجه ربیع ۷، با ظرفیت پلاک گذاری یک هزار و ۵۰۰ اصله نهال در مساحت ۵/۲ هکتاری آغاز شد.

وی افزود: فاز نخست با محوریت باغ خاطره (ویژه اهداکنندگان عضو و درگذشتگان)، با ظرفیت پلاک گذاری ۱۵۰۰ اصله نهال در مساحت ۵/۲ هکتار اجرا شد و تاکنون ۳۳۰ پلاک بر روی درختان این باغ به نام افراد ثبت‌شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد همچنین به اختصاص فضایی در کمربند سبز به باغ زندگی و خاطره با مساحت ۳۰ هکتار و با ظرفیت پلاک گذاری ۱۰ هزار اصله نهال اشاره و اظهار کرد: تاکنون ۱۲۰۰ پلاک دراین محل بر روی درختان نصب‌شده است.

مختاری تصریح کرد: تاکنون تعداد زیادی از شهروندان برای کاشت درخت به نام فرزندانشان که تازه متولدشده‌اند و افرادی که تازه ازدواج‌کرده‌اند در باغ زندگی و همچنین به یاد درگذشتگان و اهداکنندگان عضو در باغ خاطره ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که متقاضیان می‌توانند برای درخواست پلاک گذاری به نام عزیزانشان دراین دو باغ در سایت Gsms.mashhad.ir ثبت‌نام کنند گفت: پلاک‌های ثبت‌شده بر روی درختان دائمی هستند و بر اساس موقعیت مکانی ثبت می‌شود و کیو آر کدی نیز بر روی پلاک درختان تعبیه‌شده است که شهروندان بر آن اساس می‌توانند درختان را ردیابی و رصد کنند؛ در واقع این درختان ارتباطی را میان شهروندان و محیط‌زیست ایجاد می‌کند.