نماینده قم: مسمومیت سریالی دانش‌آموزان مشکوک است| وزیر آموزش و پرورش فرضیه گاز آمونیاک را مطرح کرده است

به گزارش شهرآرانیوز، احمد امیرآبادی‌فراهانی نماینده مردم قم  در جمع خبرنگاران درباره حادثه مسمومیت دانش آموزان قمی اظهار داشت: از وزاری بهداشت، آموزش و پرورش، اطلاعات و کشور در این خصوص در مجلس طرح سوال خواهد شد و دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و درمانی استان به طور مستمر در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی افزود: این حادثه با اتفاق دیروز ۷ بار است که تکرار شده که به شدت مشکوک است و جلسات پیگیری آن در استانداری تشکیل شده و کل مدارس قم امروز و فردا تعطیل شده است تا موضوع تعیین تکلیف شود و وزیر آموزش پرورش نیز تیمی را در استان برای بررسی سیستم تهویه مدارس مستقر کرده است.

نماینده مردم قم با بیان اینکه همه دستگاه‌های امنیتی و انتظامی تا مشخص شدن ابعاد این موضوع فعال خواهند بود، گفت: مجموعه خدمات شهری و آتش نشانی نیز کنار نهاد‌های امنیتی قرار گرفته‌اند تا علت اصلی را پیدا کنند، اما هنوز برای اطلاع رسانی دقیق چیزی اعلام نشده و نظرات مختلف است؛ وزیر آموزش پرورش شائبه گاز آمونیاک را مطرح کرده و برخی نیز وجود دی اسید کربن در سیستم گرمایشی مدارس را اعلام کرده‌اند، اما هیچ کدام از این فرضیه‌ها قطعی نیست.

براساس این گزارش، روز گذشته مسمومیت در ۸ واحد آموزشی قم ۶۱ دانش آموز را راهی بیمارستان کرد. روز قبل از آن هم مسمومیت در ۴ واحد آموزشی شهر قم گزارش شده بود.

از این رو روابط‌عمومی اداره کل آموزش و پرورش قم اعلام کرد: به جهت بررسی دلایل بروز مسمومیت در مدارس قم و درخواست اولیای دانش‌آموزان، تمامی واحد‌های آموزشی تحت نظارت این اداره‌کل سه شنبه و چهارشنبه به صورت مجازی فعالیت می‌کنند.