افزایش منابع مالی صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد به ۳۷۵میلیارد تومان

به گزارش شهرآرانیوز، محمدمهدی طهرانچی در بیست و سومین همایش روسای مراکز ویژه این دانشگاه‌ گفت: این صندوق از طرح‌های و محصولات فناور، دانش بنیان و طرح‌های خدماتی که در حوزه فناورانه فعالیت می‌کنند حمایت کرده و این حمایت‌ها در قالب تسهیلات، سرمایه گذاری از جنس مدنی و حقوقی، صدور ضمانتنامه و عاملیت مالی در قرارداد‌های پژوهشی خواهد بود.

وی افزود: کار‌های بزرگی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و به زودی شاهد جهش‌های جدی در این دانشگاه خواهیم بود. در طرح آمایش سرزمینی به د نبال این هستیم تا در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، اجتماعی، آمار موالید، حرفه‌های اقتصادی استان‌ها و... را بررسی و رشته‌ها مبتنی بر نیاز هر استان و منطقه تعیین شود تا همگرایی بیشتری با با استان داشته باشد.

طهرانچی خاطرنشان کرد: این سند دارای پشتوانه‌های نظری و عددی است که بدانیم دانشگاه در چه بستری حرکت می‌کند.

وی افزود:همچنین در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها نیز ماموریت یافتند تا اطلس اطلاعات جامع استان خود را تهیه کنند. براساس این اطلس جامع، وضعیت جمعیت، آموزش و پرورش، اقتصاد، آموزش عالی و جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در هر کدام از استان‌ها بررسی و واکاوی می‌شوداستان داشته باشد.

در این همایش دو روزه که ۱۱۰ نفر از روسای مراکز ویژه و دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور حضور داشتند مسایلی همچون آموزش، پژوهش، فرهنگی، بودجه و چالش‌های پیش رو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.