استاندار خراسان رضوی: کشاورزی یکی از مزیت‌های مهم خراسان رضوی است

به گزارش شهرآرانیوز، یعقوبعلی نظری امشب ۱۹ بهمن ماه در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری که همزمان با شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آب، فاضلاب و تجهیزات وابسته در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: موضوع امنیت غذایی و بحث کشاورزی موضوع مهمی بوده و یکی از مزیت‌های مهم خراسان رضوی بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی استان بدیهی است که در باید در نوع تولید بذر استفاده شده در بخش کشاورزی تجدید نظر کنیم و استفاده از کود‌ها و سموم نیز در افزایش راندمان و کیفیت محصولات کشاورزی اثرگذار است. همچنین استفاده از تکنولوژی‌های جدید در حوزه آبیاری نیز بسیار مهم است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به شعار سال بیان کرد: به نظر بنده با توجه به شعار سال برگزاری این نوع نمایشگاه‌ها و حضور افراد و شرکت‌ها در حوزه دانش بنیان می‌توانند بسیار کمک کننده باشد. تولید بذور متناسب با شرایط اقلیمی استان حائز اهمیت بوده و تولید کود‌هایی که این شرکت‌های دانش بنیان موفق به تولید آن‌ها شده اند، می‌تواند استان را در تولید بخش کشاورزی کمک کند و موجب جهش استان در بخش کشاورزی شده و امنیت غذایی را در کشور محقق کند.

نظری درباره میزان پیشرفت در حوزه دانش بنیان و تولید داخل بیان کرد: بار‌ها عنوان شده که تحریم‌ها می‌تواند یک فرصت باشد. باتوجه به بازدید‌ها و اطلاعات موجود شرکت‌های دانش بنیان در خراسان رضوی موفق عمل کرده‌اند.

وی افزود: به نظر بنده انسجام خوبی در حوزه تحقیقات، عملکرد و انتقال از روش‌های سنتی به روش نوین در همه بخش‌ها پیش روی ما قرار دارد.


{$sepehr_media_677438_400_300}