خدمات‌رسانی در مددسرا‌های شهرداری ادامه دارد

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ابراهیمی،  با بیان اینکه یکی از رسالت‌های این معاونت رسیدگی به اقشار خاص است، اظهارکرد: یکی از این گروه‌ها، معتادان متجاهر و افراد بی‌سرپناه بوده که به عنوان یک آسیب اجتماعی شناخته می‌شود.

وی افزود: یکی از زیرساخت‌های شهری که در اختیار جامعه هدف یاد شده است، گر‌مخانه و مددسرا‌های شهرداری هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه به طور متوسط از ابتدای فصل سرما در مددسرا‌های شهرداری مشهد هرشب به بیش از ۱۰۰ نفر بی‌سرپناه خدمت‌رسانی می‌شود، بیان کرد: ظرفیت این مراکز در سرمای اخیر، چندین برابر افزایش یافت و فعالیت آن‌ها نیز به صورت شبانه‌روزی شد تا هیچ فرد بی‌خانمانی در شب‌های سرد مشهد، بی‌سرپناه نماند.

معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد تصریح کرد: متاسفانه عمده افراد بی‌خانمان و افرادی که در مددسرا‌های اجتماعی حضور می‌یابند، درگیر اعتیاد بوده و برخی با عفونت و بیماری‌های ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

ابراهیمی گفت: برهمین اساس، از جمله خدماتی که در این مراکز به افراد ارائه می‌شود، خدمات درمانی و بهداشتی است؛ البته باید توجه داشت که خدمات پرستاری در مددسرا‌ها محدود است و برخی از افراد نیازمند درمان هستند.

وی اضافه کرد: متاسفانه برای خدمات درمانی و بهداشتی محدودیت داریم و بیمارستان‌ها هم نمی‌توانند به افراد فاقد شماره یا کارت ملی خدمات‌رسانی کنند؛ لذا پزشکان خیر و نیکوکار می‌توانند با تماس به سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷، برای این کار خداپسندانه و انسان‌دوستانه اعلام آمادگی کنند.