ارائه ایده‌های کاهش هزینه توسط کارمندان شهرداری مشهد
بیتا سخایی

به گزارش شهرآرانیوز؛ مجتبی شاکری‌ روش در نخستین رویداد شناسایی دارایی‌های نوین شهر «ثروت پنهان» ایده کاهش هزینه توسط کارکنان شهرداری مشهد اظهار کرد: شهر‌ها یکسری دارایی‌های دارند که بخشی از آن‌ها ملموس و مشهود و برخی دیگر پنهان هستند. غالبا تمرکز شهرداری‌ها بر روی دارای‌های مشهود همچون زمین و ساختمان است، این منابع محدود و مشخص است و الزاما شرایط اقتصادی همیشه مبتنی بر آن‌ها نخواهد بود. 

وی افزود: لذا مهم است که ما بر روی دارایی‌هایی که شاید مورد توجه نبوده تمرکز کنیم، آن‌ها را شناسایی و برای رونق و توسعه شهر مولد سازی کنیم. بر پایه این ایده در تمام کشور‌های دنیا کتاب‌هایی منتشر شده و مدیران بر روی آن‌ها تمرکز دارند. ما نیز تلاش کردیم تا یکسری دارایی‌ها را شناسایی کنیم که مبتنی بر تجربه و تخصص خود کارمندان شهرداری است.

مدیر برنامه ریزی و مطالعات بازار معاونت اقتصادی شهرداری مشهد ادامه داد: این رویداد با استفاده از ایده و نظرات همکاران در این حوزه در خصوص شناسایی دارایی‌های‌ ناملموس و نامشهود شهری برگزار شد و همچنین نظرات خود را در خصوص نحو مولد‌سازی این دارایی‌ها اعلام خواهند کرد. 

وی ادامه داد: بعد از اعلام فراخوان بیش از ٧٠٠ طرح ارائه شد که در سه مرحله مورد بررسی قرار گرفت و در انتها ١٢ طرح برگزیده شد. امروز در این مرحله منتورینگ با کمک مشاوران متخصص این طرح‌ها کاملتر خواهد شد تا به مرحله نهایی برسند. گفتنی است؛ انتخاب شدن برخی از طرح‌ها به عنوان طرح برتر به معنی آن نیست که مابقی طرح‌ها فاقد ارزش بودند، بعد اجرای رویداد ثروت پنهان دستورکار‌های برای مدیریت شهری شهرداری مشهد تعریف می‌شود و باید آن‌ها به سراغ اجرایی شدن آن‌ها پیش‌بروند.