در دیدار امیرعبداللهیان با وزیر بین‌الملل حزب کمونیست چین چه گذشت؟+ عکس و فیلم

به گزارش شهرآرانیوز، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه سفر رئیس‌جمهور ایران به چین، با "لیو جیان چائو"، وزیر امور بین الملل حزب کمونیست چین دیدار و گفتگو کرد.

{$sepehr_media_682717_400_300}

در این دیدار که با هدف بررسی استفاده از ظرفیت نهاد‌های سیاسی دو کشور در تحقق اهداف روابط راهبردی دو کشور برگزار شد، امیرعبداللهیان رایزنی‌های پربار و توافقات رؤسای جمهور دو کشور در پکن را ترسیم‌کننده افق جدیدی برای روابط دو کشور دانست و ضرورت استفاده دوچندان از ظرفیت نهاد‌های سیاسی دو کشور مانند حزب کمونیست، مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای راهبردی روابط خارجی برای تقویت درک و اعتماد متقابل را مورد تاکید قرار داد.

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر بین‌الملل حزب کمونیست چین+ عکس و فیلم

وزیر امور خارجه کشورمان با یادآوری ظرفیت‌های گسترده همکاری فرهنگی و مبادلات مردمی میان دو کشور، غنای فرهنگی و اعتبار بین‌المللی سینمای ایران را فرصتی کم‌نظیر در این چارچوب دانست و ابراز امیدواری کرد فیلم‌های ایرانی به سرعت وارد بازار چین شوند.

وزیر امور بین الملل حزب کمونیست نیز با تاکید بر اهمیت سفر رسمی رئیس جمهور کشورمان به پکن و تبریک چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روابط راهبردی تهران - پکن را بر تحولات منطقه‌ای تاثیرگذار دانست و اظهار داشت: دنیا شاهد تحولات نوینی است که در صد سال گذشته بی‌سابقه است.

وی تاکید کرد: جهان به سوی چند قطبی پیش می‌رود و دوره تصمیم گیری چند کشور محدود برای دنیا تمام شده است، هرچند که هنوز هم غرب نمی‌خواهد هژمونی خود را پایان دهد و اصرار دارد از این طریق مانع از توسعه سایر ملت‌ها از جمله چین و ایران بشود.

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با وزیر بین‌الملل حزب کمونیست چین+ عکس و فیلم

چائو با تاکید بر احترام متقابل به حاکمیت و تمامیت ارضی دو کشور، تاکید کرد: چین از تلاش ایران برای صیانت از حاکمیت ملی خود در برابر دخالت بی‌ثبات‌کننده خارجی و مقابله با تحریم‌های غیرقانونی، قاطعانه حمایت می‌کند.

وزیر بین الملل حزب کمونیست تاکید کرد: این نهاد مشتاقانه در مسیر تقویت هرچه بیشتر رایزنی‌ها با احزاب و نهاد‌های ایرانی حرکت و از تبادل نظر میان طرفین استقبال می‌کند.