رانش، ارتفاع برف در کوهرنگ را به ۲۰ متر رساند| هنوز میزان خسارت‌ها برآورد نشده است

به گزارش شهرآرانیوز، قدرت‌الله حمزه شلمزاری، به اشاره به حضور خود در منطقه کوهرنگ جهت سرکشی به مناطق گرفتار در برف گفت: تا کنون مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی تلاش‌های بسیاری برای بازگشایی راه‌های مسدود شده توسط دستگاه‌های راهداری کرده اند.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس در ادامه با اشاره به حضور وزیر کشور در منطقه و بازدید از مناطق گرفتار در برف عنوان کرد: هم اکنون که وضعیت هوا مساعد بوده و دستگاه‌ها و ماشین آلات امکان انجام کار دارند، امکانات از استان‌های همجوار در حال ارسال است، اما حجم برف بسیار بالا بوده و در برخی نقاط به دلیل رانش به ۲۰ متر هم می‌رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه هنوز میزان خسارت‌ها برآورد نشده است، تأکید کرد: مسئولان دولت باید هرچه سریع‌تر کارشناسانی را جهت برآورد خسارت به منطقه اعزام کنند تا خسارات مردم بعد از این جبران شود.

حمزه شلمزاری ادامه داد: میزان بارش برف در این استان بسیار بالاست و از آنجایی که منطقه کوهستانی و برف گیر بوده باید از قبل برای پیشگیری ماشین آلات در منطقه باشد تا مسئولان شهرستانی و بخش‌ها خودشان در اسرع وقت اقدام کنند.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال بختیاری در پایان با اشاره به حضور بالگرد‌هایی جهت آذوقه رسانی خاطرنشان کرد: گروه‌های جهادی، سپاه، ارتش و دولت همه پای کار هستند تا هرچه سریع‌تر مردم گرفتار در برف رها شوند. هم اکنون منطقه به لودر و بیل مکانیکی نیاز دارد که از استان‌های همجوار اعزام می‌شود.